OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Lysekils kommun arbetar ca 1400 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 400 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.
Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se http://www.livetilysekil.se/ får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.
Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.
Beskrivning
Samhällsbyggnadsprocessen i Lysekils kommun befinner sig i en utvecklingsfas där vi ser behov av att tillfälligt stärka upp vår plan- och byggavdelning med en driven chef som med ett operativt fokus leder och utvecklar mark- och exploateringsverksamheten samt mät- och GIS verksamheten inom avdelningen.
Tjänsten innebär att tillsammans med kompetenta medarbetare och med avdelningschefen för plan och bygg arbeta för att utveckla och upprätthålla struktur och processer i ärenden som rör mark, exploatering och mät- och GIS verksamheten i syfte att möta intressenters förväntningar.
Som chef för verksamheten kommer du att interagera med många delar i den kommunala organisationen, hela tiden med kunden, våra invånares intressen och politikens vilja i fokus.
I rollen har du budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för din verksamhet.
Arbetsuppgifter
Rollen innebär ett verksamhetsnära arbetssätt där du leder den dagliga verksamheten i att nå uppsatta mål och i att utveckla processer för god ärendehantering. Du ansvarar för helheten och utvecklar och coachar dina medarbetare i att utmana processer och arbetssätt. Rollen innebär också att skapa och utveckla kontakter och samarbete med andra berörda delar av organisationen.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen bör du ha examen från högre utbildning inom samhällsbyggnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du bör ha erfarenhet av ledarskap inom kommunal verksamhet samt redskap för att skapa sammansvetsade och effektiva team.
Yrkeserfarenhet inom området mark- och exploatering, mät och GIS är meriterande så väl som kunskap i fastighetsrättsliga och karttekniska frågor.
Personliga egenskaper:
Som person drivs du av att nå uppsatta mål. Du är strukturerad och trygg med en god kommunikativ förmåga och har ett coachande och stödjande förhållningssätt. Med ett stort intresse för gruppdynamik når du verksamhetens mål genom nära samarbete med dina medarbetare.
Villkor
Tjänsten är en anställning under ett år.
Möjlighet till förlängning förutsatt att erforderliga beslut fattas.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så avvakta ej med din ansökan.
Välkommen med din ansökan !
Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69