OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och utveckla äldreomsorgen i Hässleholms kommun.
Gillar du att arbeta tätt ihop med dina medarbetare och din ledningsgrupp, hitta lösningar och se möjligheter?
Då kan du vara rätt enhetschef till vårt särskilda boende Nybo i Bjärnum! Välkommen med din ansökan senast den 8 januari!
Det här erbjuder vi dig!
I din roll kommer du att leda det dagliga arbetet på enheten. Som enhetschef har du ett VEPA- ansvar som innebär ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Som chef är du synlig i verksamheten för både medarbetare, boende och deras anhöriga eller företrädare. På denna enhet arbetar vi med enat ledarskap. Du och din kollega utformar verksamheten tillsammans med teamet som består av enhetschef, undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska.
Organisatoriskt är du underställd verksamhetschefen. Ditt uppdrag är att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att personal ska känna sig delaktiga och att våra äldre ges inflytande över sin vardag.
Din arbetsplats kommer att vara på Nybo i Bjärnum.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start från och med 2023-03-01 eller enligt överenskommelse.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi söker dig med chefserfarenhet, som drivs av frågorna inom äldreomsorgen och har ett starkt intresse för området. Du vill jobba med utveckling och spännande utmaningar. Som ledare är du välstrukturerad och organiserad. Du har ett coachande ledarskap, är tydlig, beslutsam och har ett ekonomiskt medvetande. Du kan effektivisera och utveckla verksamheten utifrån politiska mål och uppdrag och har tydligt fokus på omsorgstagarna i ditt ledarskap.
Tjänsten innebär en hög grad av självständigt arbete som kombineras med mer rutinmässiga administrativa arbetsuppgifter. Denna kombination ställer höga krav på noggrannhet, flexibilitet och planeringsförmåga. Arbetet medför täta kontakter med kollegor och övriga medarbetare, varför det läggs stor vikt vid social kompetens och samarbetsförmåga.
Som person är du ansvarsfull och delar Hässleholms kommuns värdegrund: Kvalitet- som syns, Respekt för individen och Medborgaren- i fokus. Du har ett stort intresse för arbetsledning och är socionom eller har annan examen på lägst kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer relevant. Har du erfarenhet från vård- och omsorg är det meriterande. Du behärskar det svenska språket väl och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda IT- kunskaper och körkort klass B är ett krav.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html
Övrigt
Vi planerar att ha ett första intervjutillfälle digitalt den 10 januari 2023.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning, stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!