OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Har du ett stort intresse för äldreomsorg och en vilja att leda en verksamhet i utveckling, då vill vi att du ska arbeta hos oss i Uddevalla kommun.
Vi söker en kreativ och engagerad ledare som vill vara med och fortsätta utveckla äldrecentrum på Skogslyckan tillsammans med två enhetschefer. Äldrecentrum består av Skogslyckans Vård- och Omsorgsboende med inriktning demens och allmän vård och omsorg samt Trygghetsboende.
Arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ansvarar du för att brukare får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande, varje dag. Vi söker dig som drivs av att leda medarbetare och vill se människor i din omgivning utvecklas. Som person har du lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med brukare, närstående, medarbetare och kollegor. Vidare har du lätt för att arbeta med förändring och besitter ett flexibelt förhållningssätt. Utveckling, lärande och engagemang är viktigt för oss och den ledningsgrupp du kommer att ingå i.
Som enhetschef hos oss behöver du ha ett varmt hjärta men ibland även is i magen – hos oss kommer du att ha stora möjlighet att påverka verksamhetens utveckling och även att bidra till det övergripande sektions utvecklingsarbete.
Ett stort fokus ligger på att organisera verksamheten för att kunna möta framtida behov när det gäller personalförsörjning och välfärdens förändrade förutsättningar.
Socialförvaltningen arbetar intensivt med digitalisering som en avhttps://bit.ly/3lJwptn för välfärdsteknologi och utvecklar för framtidens äldreboende.
Som enhetschef är du en närvarande operativ ledare. Du har personalansvar och du leder och fördelar arbetet samt ansvarar för medarbetarnas arbetsmiljö. Med rollen följer också ett ekonomiskt ansvar för verksamheten och du följer upp och ser till att verksamheten bedrivs inom tilldelad budgetram med god kvalité. Du har förmåga att kombinera det operativa arbetet med ett strategiskt och ekonomiskt tänkande.
Du arbetar med en helhetssyn och du bidrar till att verksamheten kännetecknas av professionalitet. Du är tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt ledarskap. Du är en god ambassadör för Uddevalla kommun och har förmåga att skapa gott samarbete med olika professioner både internt och externt.
Kvalifikationer
Du ska ha en akademiskt utbildning 3-årig högskoleexamen med social inriktning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av ledande arbete inom äldreomsorgen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.
Övrigt
I tjänsten ingår chef i beredskap.
I det personliga brevet vill vi att du kortfattat beskriver dina tankar kring:
-Vilken ambition och ledarfilosofi du har när det gäller att arbeta med tillitsbaserat ledarskap?
-Hur du jobbar för att säkerställa en god ekonomi utan att det har negativ påverkan på kvalitet och arbetsmiljö?
-Hur du gör det möjligt med de äldres delaktighet i praktiken?
Villkor
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.