OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nuvarande chef går vidare till annan verksamhet i vår sektor och därför söker vi nu Annikas efterträdare till Hemgårdens SÄBO och hemtjänsten i Fåker! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Östersunds Kommun har mer än 5 600 personer anställda i sju förvaltningar. Vi verkar inom 400 olika yrken och jobbar mot ett gemensamt mål: att göra medborgarnas liv rikare, enklare och tryggare.
Det är viktigt för oss att du får en bra start på ditt nya arbete så du kommer att få introduktion av en erfaren chef på plats i Fåker innan du tillträder i ordinarie tjänst.
På Hemgården bor 22 medborgare. På enheten arbetar 26 fast anställda medarbetare med att bygga laget som leder vårt viktiga arbete in i framtiden där hållbarhet och balans är viktiga nyckelord. Hos oss är det tillåtet att ha roligt på jobbet och vi vet varför vi är här, och vi är stolta över vad vi gör. Teamet består av enhetschef, vårdbiträden, undersköterskor och sjuksköterskor. Det finns ett upparbetat nära samarbete med rehabiliteringspersonal och primärvård.
Sektor Hemtjänst Säbo utvecklar ett samarbete mellan SÄBO och hemtjänsten i Fåker som du kommer att leda.
Förmåner
Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Det rör sig om allt från friskvårdsbidrag till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Dessutom vill vi underlätta om något händer i ditt privatliv vilket innebär att vi även erbjuder specialiststöd från jurister, psykologer och ekonomer.
Välj en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare!
Arbetsuppgifter
I din roll har du personal- ekonomi- och verksamhetsansvar. Det innebär att du ansvarar för att tillgängliga resurser används effektivt och att verksamheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning, kvalitetskrav samt fastställda ekonomiska ramar. Du driver verksamheten så att medarbetarna känner sig delaktiga, engagerade och samverkar med andra enheter.
Vi söker dig som
- Har vilja och förmåga att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi.
- Är tydlig, lyhörd och engagerad i ditt ledarskap.
- Har förmåga att leda utvecklings och förändringsarbete.
- Har ett helhetsperspektiv.
- Kan prioritera, delegera och följa upp.
- Har god kännedom om brukarnas vardagsvillkor och intresse av att arbeta med metodfrågor.
Kvalifikationer
- Högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig.
- Kunskap om funktionsnedsättningar, åldrandet och demenssjukdomar är meriterande.
- Kunskap och vana att använda datorn som arbetsredskap.
- Ditt arbete som chef och ledare kännertecknas av mod, vilja, prestigelöshet, kommunikativ- och
strategisk förmåga.
- Körkort B
Du har förståelse och acceptans för den politiskt styrda organisationen samt förstår din roll och ditt uppdrag. Du har fokus på medborgarnas behov och medarbetarnas arbetsmiljö, verksamhetsmål och resultat.
Erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju. Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
Kontaktpersoner
Anna Westh Verksamhetschef 063-14 02 81
Åsa Engman Verksamhetschef - Aktuellt nummer fram till 220930: 063- 14 47 52 och nås efter den 220930 på 063-14 38 24
Fackliga representanter nås via verksamhetschef.