OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är den välkomnande, kloka och innovativa kommunen. Vi är stolta över vår historia och nyfikna på vår framtid.
I Karlskoga finns ett starkt driv framåt och det händer mycket spännande just nu. Det är en stad där det är nära till både vacker natur och den högteknologiska industrinäringen. Karlskoga kommun erbjuder dig en välkomnande arbetsplats där människor och innovationer får växa. En arbetsplats som har modet att testa nya vägval. Vi är stolta över att vara nominerade till ”Sveriges Kvalitetskommun 2023”. För att vara en attraktivare arbetsgivare erbjuds tex full lön vid föräldraledighet och vårt friskvårdsbidrag planeras att höjas rejält till nästa år. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i din roll samtidigt som du är med och utvecklar våra tjänster för de som lever, verkar och bor här.
Inom Karlskoga kommun arbetar ca 2 500 medarbetare inom 400 olika yrken. Vi alla bidrar till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
Servicecenter tillhör kommunledningskontoret som svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. På samma förvaltning finns även avdelningar för personal, ekonomi, näringsliv/PR & marknad, kansli, kvalité, samhällsledning samt IT.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker Dig som trivs att leda i förändring. Du ska leda och utveckla arbetet i kommunens servicecenter så att vi möter kravet på förbättrad tillgänglighet och service samt effektivare ärendeprocesser och en bättre medborgarupplevelse. Digitaliseringen är ett av kommunens fokusområden och vi vill utveckla vårt servicecenter med det som bas. I uppdraget ingår att ansvara för verksamhetens resultat, dess personal och ekonomi. Du ska även planera för kontinuerlig kompetensutveckling av personalen på servicecenter.
Vi lägger stor vikt vid att du som chef håller kontakt med våra förvaltningar och bolag, upprättar överenskommelser, följer upp dem och leverera verksamhetsstatistik.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en god kommunikativ förmåga och uttrycka dig mycket väl både muntligt och skriftligt. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal eller annan offentlig verksamhet.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper utifrån förmågan att leda ett serviceinriktat arbete i en organisation som utvecklas. Du är handlingskraftig, strategisk, lösningsorienterad, har empatisk förmåga och kan entusiasmera dina medarbetare. Du har ett högt service- och kvalitetstänkande och vill leda medarbetare som ständigt har medborgaren i fokus. Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för uppdraget.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.