OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats där vi tror att olikheter berikar oss och höjer kvalitén. Vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar och letar efter dig som vill vara delaktig, är engagerad och tar eget ansvar. Vi levererar service med hög kompetens och kvalitet i en kommun som rymmer många spännande projekt och goda kollegor. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.
IT-funktionen tillhör sektorn för teknik och förvaltningsstöd, som är kommunens servicesektor. Vårt uppdrag är att tillhandahålla service till kommunens verksamheter. Sektorns funktioner ger stöd inom områdena fastighet, IT, måltid, service, städ och säkerhet.
Vill du leverera verksamhetsnytta med fokus på en hög kvalitet? Vill du bidra till viktiga samhällsfunktioner genom att skapa förutsättningar för ett bra IT-stöd? Söker du fantastiska kollegor och en möjlighet att utvecklas inom din yrkesroll, då är vi rätt plats för dig.
IT-funktionen i Härryda kommun har som mål att leverera modern IT, med inslag av nytänkande och med en hög servicenivå till våra olika verksamheter. IT-utvecklingen i Härryda kommun är inne i ett expansivt skede som ställer höga krav på en stödjande central IT. För att kunna fortsätta att utveckla vår verksamhet så söker vi nu en kund- och verksamhetsfokuserad enhetschef till servicedesk.
IT-funktionen består idag av totalt 20 medarbetare som arbetar med bland annat projektledning, systemförvaltning, drift och enheten för servicedesk och support. Vi är ett gott gäng som alltid räcker ut en hjälpande hand när det behövs.
• IT-funktionens uppdrag
IT-funktionen upprätthåller och utvecklar en kostnadseffektiv och driftsäker IT miljö, fungerande IT-kommunikation såväl internt mellan kommunens olika verksamheter som internet. Funktionen tillhandahåller också digital arbetsplats för medarbetarna samt användarstöd.
Idag ställs det höga krav på vår servicedesk. Att vi kan möta kundernas behov och förväntningar, att vi är kommunikativa och ser kunden, att vi levererar efterfrågade tjänster och att skapa förutsättningar för våra medarbetare för att de skall kunna bidra till vår framgång.
Kommunens fokus på digitalisering är bidragande till de högt ställda kraven och på vilket sätt vi kommunicerar och levererar.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för servicedesk så kommer du att ansvara för flera av våra leveranser inom kommunen med stort fokus på kvalitet. Du ansvarar för uppföljning och arbetar för att vi har nöjda kunder. Du utvecklar arbetssätt och rutiner, ser förbättringsmöjligheter och utvecklar dina medarbetare. Du är serviceinriktad med verksamhetsfokus och du är tillsammans med våra medarbetar en förebild och ansiktet utåt i kundens kontakt med service desk.
Vårt mål är att vara en serviceorganisation som levererar en hög service och bidrar till verksamheternas högt ställda mål.
I ditt uppdrag som enhetschef för servicedesk så kommer du att ansvara för:
• att vi är det självklara valet inom service
• kundnöjdhet, kundbemötande, kundfokus
• Arbetssätt, rutiner och processer
• Personal-, verksamhet- och budgetansvar för 6 medarbetare
• Att utveckla dina medarbetare och verksamheten
• Automatisering, hur kan vi arbeta smartare
• Ärendehantering och uppföljning
Tillsammans med mig och i ledningsgruppen så har vi ett fokus på verksamhetsutveckling och kvalitet. Som en medlem i ledningsgruppen så skall du kunna förflytta dig mellan strategiskt och operativt fokus. För mig är det viktigt att vi tillsammans bygger en riktigt bra verksamhet. Vi och våra medarbetare skall vara stolta efter arbetsdagens slut. Så, vill du vara med och utveckla vår verksamhet, kunna påverka och sätta bidra till vår IT-leverans, då är vi rätt ställe för dig.
KVALIFIKATIONER
Vi söker nu dig med tidigare dokumenterad chefserfarenhet med personalansvar. Du har, för tjänsten, relevant högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Du har flera års erfarenhet av IT, en god förståelse för teknik och kan navigera i IT-terminologin. Du brinner för att utveckla en verksamhet, att utveckla våra medarbetare, kunddialogen och borga för ett bra bemötande. För dig är kvalitet viktigt och du drivs av ett vad kan vi göra ännu bättre. Som en i laget kommer vi tillsammans att leverera en hög service. För dig är kvalitet viktigt och du drivs av ett vad kan vi göra ännu bättre?.
Som person är du förtroendeingivande och noggrann. Du är lyhörd och ställer upp för verksamheten när det behövs. Du är professionell i ditt arbete, har god samarbetsförmåga och social kompetens och arbetar enkelt med både kollegor, medarbetare och våra kunder. Du kan ta egna beslut och levererar med kvalitet. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för denna tjänst. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du har även god förmåga att uttrycka dig i engelska i tal och skrift.
• Vad kan vi erbjuda dig
Härryda kommun lägger stor vikt vid din personliga utveckling. Du kommer att vara en betydelsefull del i att utveckla IT-funktionens verksamhet, utveckla tjänster och vara delaktig i kommunens framtid. Vi utvecklas mot hybrid-IT, en blandning mellan moln och lokalproducerade tjänster, något som vi ser som en spännande kombination mellan klassisk IT och molnlösningar. Tjänsten är en tillsvidareanställning på IT-funktionen och på heltid.
Söker du en ny utmaning och utvecklingsmöjligheter och letar efter en spännande och intressant arbetsplats, tveka inte, välkommen med din ansökan till Härryda kommun.
Hälsningar Anders Lagerkvist, IT-chef.
ÖVRIGT
Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.