Enhetschef till Skånetrafiken Kundservice i Lund

Enhetschef till Skånetrafiken Kundservice i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Skånetrafikens vision är att kunna erbjuda världens bästa resa och därigenom vara det självklara valet för skåningar att resa. Genom att resa med Skånetrafiken bidrar du till ett hållbart samhälle och till att Skåne blir en innovativ och attraktiv region att bo, verka och leva i. För oss handlar kollektivtrafik om så mycket mer än resor. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet.

Vi hjälper till att skapa en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsmarknad och en vardag där människor får mer tid över till familj, vänner och intressen. Vi möjliggör en tillgänglig, varm och välkomnande plats att leva på och bidrar till att den finns kvar, även imorgon.

ARBETSUPPGIFTER
Under våren 2022 vann Skånetrafiken pris som Sveriges bästa kundservice och vi söker nu dig som är redo att leda en del av våra fantastiska kundservicemedarbetare på Skånetrafikens Kundservice i Lund.

Som enhetschef för vår kundservice i Lund har du ansvar för enhetens verksamhet, budget, medarbetare och arbetsmiljö. På enheten arbetar för närvarande fem kundservicemedarbetare med att ge service till våra kunder över disk och via telefon, chatt och Facebook. Inom en snar framtid kommer verksamheten att utökas med ytterligare fyra medarbetare och vi arbetar intensivt med att utveckla och förändra våra arbetssätt för att möta de behov dagens kunder har.

I arbetet ingår också beredskapstjänstgöring för vår kundservice var åttonde vecka.

Du driver och arbetar nära den dagliga verksamheten samt arbetar med att utveckla verksamhet och medarbetare. Därtill har du tätt samarbete med övriga enhetschefer inom Kundservice, för att tillsammans skapa en kundservice i världsklass. Förutom att leda verksamheten operativt arbetar du med förändringsarbete, att följa upp verksamhetens mål samt omvärldsbevakning. En annan viktig del av arbetet är att stötta medarbetarna och arbeta för ett aktivt medarbetarskap där personalen är engagerad och uppmuntras att ta ansvar. Du rapporterar till områdeschef och ingår i ledningsgruppen för vår kundserviceverksamhet, som också inkluderar enhetschefer för våra kundservice-enheter i Malmö (Malmö C, Dockplatsen), Helsingborg och Kristianstad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning och goda språkkunskaper i svenska såväl i tal som skrift. Du har erfarenhet av ledarskap och coaching samt har någon form av ledarskapsutbildning. För att lyckas i tjänsten krävs det att du har goda kunskaper inom IT och system. Erfarenhet av vårt kontaktcenter-system ACE är en fördel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda kundnära verksamhet och har kunskap inom kollektivtrafik.

Allra viktigast är ditt ledarskap. Du förväntas praktisera ett närvarande och coachande ledarskap. Vi ser att du som söker är kommunikativ och leder genom att vara en god förebild och arbetar aktivt med att utveckla medarbetare och verksamhet. Du lyssnar aktivt, tar in synpunkter och skapar förutsättningar för dialog. Vidare coachar du dina medarbetare och ser möjligheter, både för medarbetare och verksamhet. Ditt ledarskap präglas av trygghet, lust och vilja att leda, personlig omtanke och utveckling. Du arbetar för att leda och utveckla värdeskapande processer och rutiner samt förstår vikten av att skapa ett bra och utvecklande arbetsklimat genom engagemang, arbetsglädje och samarbete. Därtill måste du ha god samarbetsförmåga och helhetssyn så att vi tillsammans kan leverera en kundservice i världsklass. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Holmgren, Affärsområdeschef Buss Norra
0451- 28 85 97
Jan-Åke Bergmark, Affärsområdeschef Buss Södra
0451-29 89 31
Leif Olsson, SACO
0451-28 86 12
Camilla Thorstensson, Vision
0451-28 85 19
Gabriella Eliasson
0451-28 86 49
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Sara Kroon, Enhetschef Ekonomi
0451-28 85 29
Tommy Persson, Chef Administration/Ekonomi
0451-28 85 20
Richard Jerneborg, Vision
0451-28 86 43
Patrick Lindqvist, IT-Chef Skånetrafiken
0451-28 84 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånetrafiken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 4 oktober 2022

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Andra Avenyen 7
Hässleholm, 28183

Liknande jobb


20 december 2024

Enhetschef till Bygg- och trafikenheten

Enhetschef till Bygg- och trafikenheten

20 december 2024

Chefer till förvaret i Mölndal

Chefer till förvaret i Mölndal

20 december 2024