OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du chef- och ledarerfarenhet och vill arbeta i team med engagerade och utvecklande kolleger som har en stark vi-känsla på en trevlig arbetsplats? I så fall hoppas vi att du är vår nya enhetschef!
Om oss
Skoga äldrecentrum är ett vård- och omsorgsboende med 100 lägenheter och ca 120 anställda, som drivs i egen regi av Solna Stad.
Skoga ligger naturskönt med en härlig trädgård i Huvudsta, Solna. Vår profil är trädgård, natur och utevistelse och vi erbjuder våra boende en omväxlande vardag med såväl individuella som gemensamma aktiviteter.
Vi brinner för det vi gör och sätter stor ära i att göra ett bra arbete. På Skoga äldrecentrum utgår vi från en salutogen värdegrund och fokuserar på vad som är meningsfullt för den boende ur ett hälsoperspektiv.
Vårt erbjudande
- Vi erbjuder dig en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter.
- Möjlighet till distansarbete med flexibla arbetstider.
- Ett bra team och en god introduktion.
- En närvarande och stöttande chef.
- Legitimerat HSL team och välutbildad omsorgspersonal, Silvia utbildad och certifierad verksamhet.
- Individuell lönesättning.
Vad innebär arbetet?
En ledares viktigaste uppgift är att skapa förutsättningar för sina medarbetare att kunna genomföra sitt arbete resultatinriktat och flexibelt samt kunna stödja medarbetare i deras samarbete. En stor del av rollen som enhetschef hos oss handlar också om att främja en god kontakt och samarbete med anhöriga.
Som enhetschef på Skoga ansvarar du för att tillsammans med verksamhetschef planera, utveckla och följa upp verksamheten kvalitetsmässigt. Du förväntas driva förändringsarbete med syfte att främja kvalitet på vård- och omsorg och kompetensutveckling hos personalen. Genom ett nära samarbete med dina chefskollegor driver ni tillsammans utveckling och förbättringar med omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, läkare och paramedicinare.
Avseende bemanning av personal har du stor hjälp av verksamhetsassistenten på Skoga. Enhetschefen rapporterar till verksamhetschefen på Skoga och sitter med i Skogas ledningsgrupp tillsammans med övriga två enhetschefer.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har
- utbildning som legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast, socionom eller beteendevetare
- tidigare erfarenhet som chef på ett vård- och omsorgsboende
- god administrativ förmåga med goda kunskaper i svenska både tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du
- har en ledarskapsutbildning
- har arbetet i komplexa organisationer inom vård och omsorg
- har goda kunskaper inom arbetsmiljö
- har goda kunskaper inom bemanningsekonomi.
När det kommer till personliga egenskaper så söker vi dig som är en god kommunikatör och som kan planera och organisera ditt och dina medarbetares arbete. Du leder och utvecklar verksamheten med utgångspunkt i uppsatta mål men är även delaktig i det operativa arbetet. Du som chef skapar förutsättningar för samarbete, arbetsglädje och motivation, delaktighet, engagemang och god kvalité.
Andra viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är utvecklingsinriktad, flexibel och van att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du är en närvarande ledare och i högsta grad delaktig i dina medarbetares vardag. Du är lyhörd och inger förtroende, är bra på att bygga relationer och kan anpassa ditt bemötande till olika personer.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Mer information om ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 27 oktober 2024
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Liselotte Ulvebring Westin, på 08-746 17 43 eller på liselotte.ulvebring-westin@solna.se.
Fackliga kontaktpersoner är Annika Engberg Lordin (Vision), tel. 08-746 11 45 samt Marie Svärd (Kommunal), tel. 070-547 48 70
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.