OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen är inne i ett förändringsskede där målet är en konkurrensneutral organisation. Efter förändringen kommer förvaltningen bestå av tre avdelningar, myndighetsavdelningen, avdelningen för utförande av äldreomsorg och avdelningen för utförande av stöd- och behandlingsinsatser. Arbetsmarknadsenheten kommer att tillhöra avdelningen för utförande av stöd- och behandlingsinsatser.
Kommunens arbetsmarknadsarbete är ett prioriterat område och enhetschef för arbetsmarknadsenheten kommer att ha en viktig roll i det framtida utvecklingsarbetet.
Uppdrag
Uppdraget innebär att leda, styra och följa upp verksamheten i linje med gällande lagstiftning, Flens kommuns uppställda mål, fattade beslut, tillgängliga resurser och framtida krav och förutsättningar.
Du förväntas leda verksamheten vidare i det pågående utvecklingsarbetet.
Genom att utveckla dina medarbetare ger du förutsättningar för god måluppfyllelse och hög kvalité.
Uppdraget förutsätter att du är en kommunikativ och tydlig person som är bra på att skapa relationer både internt och externt.
Som enhetschef förväntas du kunna kombinera en strategisk förmåga med ett genuint intresse för de människor vi arbetar för.
Du behöver ha en tilltro till att individer besitter både kunskap, vilja och förmåga att ta ansvar för sina egna liv.
Som enhetschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp.
Kompetens
Du har relevant högskoleutbildning samt kunskap och erfarenhet från verksamhetsområdet.
Självklart är du väl insatt i den lagstiftning som styr området och har god kunskap om samverkande aktörers regelverk.
För att lyckas i uppdraget bör du ha erfarenhet av att vara enhetschef eller någon form av arbetsledande erfarenhet.
Du är van att samverka, både internt och externt och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer.
Du har god kommunikativ förmåga och ha lätt att förmedla mål och visioner samt skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare.
Med din strategiska förmåga, tydlighet och resultatfokus omsätter du mål och visioner i praktisk handling.
Ditt ledarskap entusiasmerar och bidrar till en organisationskultur som präglas av öppet klimat och god arbetsmiljö.
Socialförvaltningen lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet/omfattning
Tillsvidare med tillträde efter överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Övrigt
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.
Kontaktpersoner
Jimi Caftemo, Tf avdelningschef, 0157-43 03 60
Fackliga kontaktpersoner
Akademikerförbundet SSR, Linus Nyman, 0157-43 03 69
VISION, Madelene Buskas, 0157-43 09 28
Akademikeralliansen, Stefan Sköld, 0157-43 03 96
Välkommen med din ansökan senast den 19 september 2021.