OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i.
Arbetsbeskrivning
Söderby park äldreboende består av 54 lägenheter som är fördelade på en somatisk avdelning och fem demensavdelningar. Vi har en växelvårdsplats och en korttidsplats på en av våra demensenheter. Hos oss arbetar medarbetare med hög kompetens och utvecklingsvilja.
Då vår nuvarande enhetschef kommer att gå i pension under året söker vi en ny enhetschef som vill arbeta med fokus på ett närvarande och operativt ledarskap med våra brukares bästa för ögonen.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef leder och utvecklar du dina medarbetare och Söderby parks verksamhet enligt de politiska målen, gällande lagar och regler samt Salem kommuns värderingar och vision. Du ingår i äldreomsorgens ledningsgrupp och rapporterar direkt till verksamhetschefen.
Du har personal-, verksamhets-, arbetsmiljö- och ekonomiskt ansvar för din enhet, och är närmaste chef för ca 53 undersköterskor, 1 vårdbiträde, 1 gruppledare och 1 samordnare. Ni samarbetar nära kommunens hälso- och sjukvårdsenhet där det finns sjuksköterskor och paramedicinsk kompetens.
Du kommer att bli involverad i flera projekt som t ex förvaltningens arbete med Heltidsresan tillsammans med dina kollegor samt driva enhetens utvecklingsarbetet kring personcentrerad vård och utvecklingen av kompetens i BPSD (beteendemässiga och psykiska symptom vid demenssjukdom). Att fortsätta digitaliseringsresan med fokus på att underlätta för våra medarbetare är också på agendan.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg, samt minst tre års erfarenhet av ett operativt chefs- och ledarskap inom äldreomsorg.
Vi söker en trygg ledare som har ett genuint intresse för våra äldre och förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare att växa, ta ansvar och tillsammans nå verksamhetens uppsatta mål. Du blir som bäst i samarbetet med andra och är tydlig, strukturerad och vill ständigt förbättra och utveckla den verksamhet du ansvarar för.
Du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt goda datorkunskaper.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Ansök senast 18 juli, 2022.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund