OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du utmanas och ha kul på jobbet? Söker du efter ett arbete som ger dig personlig utveckling och möjlighet att bidra till en bättre vardag för andra människor? Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i vårt trevliga och centrala vård- och omsorgsboende Södermalmshemmet.
Om tjänsten
Du leder verksamheten så att medarbetarna känner sig delaktiga och engagerade och verkar för god samverkan mellan de olika yrkesgrupperna inom enheten men också för god samverkan externt. I uppdraget ingår att följa upp och utvärdera resultat ur olika perspektiv som ex. kvalitet och ekonomi. Du kommer tillsammans med tre enhetschefskollegor att ansvara för ledningen av boendet. Kollegorna har i sin arbetsgrupp omvårdspersonalen på boendet och du kommer i din arbetsgrupp att ha sjuksköterskor, arbetsterapeuter, administrativa assistenter samt andra yrkeskategorier.
Målet för verksamheten är att den enskilde ska känna sig delaktig och få sina individuella vård- och omsorgsbehov tillgodosedda i en trygg och säker miljö.
Exempel på arbetsuppgifter:
• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• ansvara för HSL-processer
• driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
• leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• arbeta utifrån en helhetssyn och fatta beslut inom verksamhetsområdet
• ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området
• samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus
Om arbetsplatsen
Södermalmshemmet är kommunens största vård- och omsorgsboende och ger vård och omsorg till 108 hyresgäster fördelade på 12 avdelningar. Boendet har två inriktningar i form av somatik samt demensvård. Boendet ligger nära stadens centrum.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
Det är viktigt att du är strukturerad, resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• akademisk examen om minst 180 hp inom hälsovetenskap eller socialt arbete, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• tidigare chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• goda datakunskaper
• goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
Meriterande:
• erfarenhet av ledande befattning inom vård- och omsorgsboende
• kompetens och erfarenhet av kvalitets- och förbättringsarbete
• ledarskapsutbildning
• kunskaper i arbetsrätt, hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Treserva, Personec, Medvind och Raindance eller liknande
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 23 mars.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67