OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med oss i arbetet med att utveckla Skövdes äldreomsorg? Vi söker nu en enhetschef till äldreboendet Solgården i Tidan. Som enhetschef inom äldreomsorg ingår du i Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av trygghet, ansvarskänsla och ett respektfullt bemötande.
Äldreboendet Solgården ligger i norra delen av Skövde kommun. Boendet har 20 små lägenheter för personer med demenssjukdom och 15 lägenheter för personer med stort omvårdnadsbehov. Äldreboendet har ett eget kök med tillhörande restaurang och en rymlig trädgård med flera uteplatser som ger stor möjlighet till utevistelser. I verksamheten finns även träffpunkten Solgården som erbjuder varierande aktiviteter och är öppen för både boende och allmänhet. Det finns närhet till natur, dagligvaruhandel, kollektivtrafik och Närhälsan. I anslutning till äldreboendet finns även 6 stycken trygghetsbostäder.
Som chef i Skövde kommun får du chansen att utveckla ditt ledarskap och möjlighet till fortbildning. Du ingår i ett kommunövergripande nätverk av chefer och bidrar till kommunens strategiska utvecklingsarbete.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ha ett spännande, utvecklande och utmanande arbete. Som enhetschef får du möjlighet att vara med och skapa den bästa boendemiljön utifrån ett personcentrerat förhållningssätt.
Tillsammans med dina medarbetare verkar du för att skapa en positiv helhetssyn som genomsyrar hela verksamheten. Du är underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- Leda, planera och organisera verksamheten
- Ansvara för personal- och verksamhetens ekonomi
- Ansvara för kvalitetsutveckling, utvärdering och uppföljning
- Ansvara för god arbetsmiljö
- Ansvara för att lagar och förordningar inom området åtföljs
Vi utgår från ett processorienterat arbetssätt, med fokus på ständiga förbättringar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av personal, ekonomi och verksamhetsansvar och är väl insatt i det lagstiftningsområde som styr vårt verksamhetsområde. Du har kunskap om social dokumentation och erfarenhet av personalplanering.
Erfarenhet och kunskap om vård av demenssjukdom samt systematiskt förbättringsarbete ser vi som meriterande.
För att passa i rollen tror vi att du har lätt för att samarbeta, är kreativ och lösningsfokuserad. Vi tror även att du är en person som är tydlig och att du har ett genuint intresse för människor.
Hos oss står individens behov i centrum och det är viktigt att du som person passar in i verksamheten. Detta gör att vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort med tillgång till egen bil är ett krav.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952