Enhetschef till Stöd och service

Enhetschef till Stöd och service

Arbetsbeskrivning

"Ett jobb med plats för utveckling"
Är du en trygg och modig ledare som letar efter en ny utmaning? Då ska du fortsätta att läsa! En av våra enhetschefer går vidare till annat arbete. Därför letar vi efter dig, vår nya chefskollega!
En dag som enhetschef på Stöd och service
Inom Socialförvaltningen finns verksamheten Stöd och service som arbetar med kommuninvånare som har behov av extra stöd. Inom verksamheten verkställs insatser enligt lagen om stöd och service, LSS, samt boendestöd enligt SoL. Stöd och service har ansvar för grupp-/servicebostäder, daglig verksamhet, korttidsboende för barn samt personlig assistans m.m.
Sedan tre år tillbaka pågår ett stort förändringsarbete inom Stöd och service med målsättningen att öka kvalitén på de insatser vi utför samt bedriva vårt arbete mer kostnadseffektivt. Målsättningen är att skapa världens bästa boende och liv för dem vi är till för.
Som enhetschef erbjuds du ett spännande, varierat och självständigt arbete där ingen dag är den andra lik i en kommun med närhet till såväl beslut som kollegor. Arbetet ger möjlighet att verkligen jobba med utveckling av såväl ditt ledarskap som verksamheten, med en engagerad närmsta chef som kan ge dig det stöd och förtroende du behöver i ditt uppdrag.
Din roll innefattar fullt verksamhets-, personal-, ekonomi- samt arbetsmiljöansvar för dina 2-3 enheter. Du leder, planerar och utvecklar dina enheter tillsammans med dina medarbetare och brukare.
Du behöver alltid utgå från brukarnas behov för att lyckas med ditt uppdrag.
Som enhetschef ingår du i en modig och kreativ ledningsgrupp bestående av enhetschefer och kurator som leds av verksamhetschef. Verksamhetschefen är din närmsta chef. Du kommer att få delta i kommunens ledarutvecklingsprogram.
För att lyckas med uppdraget har du närmast hjälp av dina chefskollegor samt dina medarbetare. Du har även tillgång till olika typer av stabsstöd i ditt arbete såsom HR, schemastöd, ekonom, kvalitetskontroller och MAS.
Din kompetens
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området, såsom beteendevetare, socionom eller pedagog, eller har annan utbildning eller kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Ditt arbete ställer krav på god organisations- och samarbetsförmåga. Du arbetar i enlighet med lagstiftning och riktlinjer. Du behöver ha god självkännedom och vara uthållig. Du behöver ha förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt med bibehållet engagemang. Du behöver även ha förmåga att kunna motivera andra till resultat samt vara nyfiken på utveckling och omfamna nytänkande.
Det är meriterande
Om du har mer än tre års ledarerfarenhet
Om du har erfarenhet av LSS
Om du har erfarenhet av att driva förändringsarbete
Om du har erfarenhet att leda i en politiskt styrd organisation
Om du har erfarenhet av arbete med funktionsvariationer och personer med destruktiva problem beteenden

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång, vänta inte med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Enhetschef Funktionsstöd/LSS

Enhetschef Funktionsstöd/LSS

24 november 2024

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

22 november 2024

22 november 2024

8 november 2024