Enhetschef till Stödteam

Enhetschef till Stödteam

Arbetsbeskrivning

Med detta jobb spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.

Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt ar-bete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden.

Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut bero-ende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kom-mun.

Vi är öppna och lyhörda - Vi tar ansvar för helheten - Vi gör varandra bättre - Vi vågar

Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som enhetschef inom avdelningen Bostad med särskild service och Daglig verksamhet, där Stödteamet ingår. Du har ett engagemang i arbetet med målgruppen. Du kommer att driva en verksamhet med individens behov i centrum och tillsammans med dina medarbetare utveckla verksamheten för att tillgodose dem på bästa möjliga sätt.

Som enhetschef har du ansvar för att leda, planera och utveckla verksamhet och dess medarbetare, ca 25-30 st, utifrån verksamhetens uppställda mål. Det innebär att du har personal-, budget- och verksamhetsansvar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Leda, planera och organisera verksamheten
• Ansvara för personal- och verksamhetens ekonomi
• Ansvara för kvalitetsutveckling, utvärdering och uppföljning
• Ansvara för god arbetsmiljö
• Ansvara för att lagar och förordningar inom området åtföljs
• Verkställa beslut om boendestöd enligt SoL


KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Ett krav för tjänsten är att du innehar Körkort B. För att trivas i rollen förväntas det att man gillar utveckling då det är något som avdelningen arbetar med processorienterat och med ständiga förbättringar.

Personliga egenskaper:
• Engagerad
• Tydlig
• Strukturerad
• Trygg
• God samarbetsförmåga
• Mål- och resultatorienterad

Meriterande:
• Kompetens gällande lagstiftning inom LSS-området och SoL
• Erfarenhet av processarbete
• Erfarenhet av att arbeta i en ledande befattning med personal-, ekonomi-, samt verksamhetsansvar
• Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skövde kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Liknande jobb


22 november 2024

8 november 2024

20 november 2024