OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket söker personal Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige, inom EU och internationellt. Vi har ansvar för att pröva alla ärenden som rör människor som vill besöka Sverige eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått avslag på sin ansökan och måste lämna landet. Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 200 anställda. Vi strävar efter att våra personalgrupper präglas av mångfald avseende kön, ålder och etniskt ursprung. Till Upplysningsenheten i Norrköping söker vi en Enhetschef (diarienr. 242-2009-11460) Enheten är inne i ett intensivt utvecklingsarbete vilket ska leda till att en ny kundtjänst träder i kraft den 1 september 2009. Arbetsuppgifter Upplysningsenheten är länken mellan den sökande, allmänheten, företag, andra myndigheter och Migrationsverket. Vi ska svara för att de som kontaktar oss får den information de behöver på ett smidigt och lätt sätt. Grunden för arbetet är kontakter via telefon och e-post. Du har personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för enheten. Dina ansvars- och arbetsområden är att leda och utveckla vår kundtjänst. Du är också ansvarig för att planera och säkerställa att dina medarbetare får kontinuerlig kompetensutveckling och kan möta de krav våra kunder ställer på oss. Vidare kommer du att ha ansvaret för den utveckling av servicen som är nödvändig för att nå ett gott samarbete, både med externa och interna intressenter. Kvalifikationer Du som söker ska ha en lämplig högskole- eller universitetsutbildning, med samhälls-, beteendevetenskaplig eller juridisk inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du ska ha erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete samt chefserfarenhet. Det är meriterande om du är van vid att arbeta inom offentlig verksamhet och har erfarenhet från kundtjänstverksamhet. Personliga egenskaper Du är stresstålig, bra på att lösa konflikter, handlingskraftig, uppmuntrande och bra på att motivera. Du är visionär med engagemang och driv. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlig lämplighet, och ser att servicekänsla, pedagogisk och kommunikativ förmåga är viktiga komponenter.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef