Enhetschef till Vård- och omsorgsförvaltningen

Enhetschef till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa Sveriges modernaste omsorg? I så fall är detta jobbet för dig!
Vi söker dig som trivs i en verksamhet som är under utveckling.

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har 29 600 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar 2 300 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef i vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar du för verksamhet, personal och ekonomi inom din enhet. Du verkställer beslut enligt gällande lagar, mål, riktlinjer och policys.

I rollen som enhetschef arbetar du med utveckling av din enhet, du arbetar långsiktigt för ett positivt arbetsklimat och verka för att alla medarbetares ansvar tydliggörs och utvecklas.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med stort fokus på samverkan, både inom och utanför organisationen. På arbetsplatsen och i förvaltningen är du omgiven av drivna och engagerade medarbetare och kollegor. Lockas du av allt från operativa frågor till övergripande verksamhetsutveckling då kan detta vara jobbet och arbetsplatsen för dig.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en kandidatexamen relevant för uppdraget. Tidigare chefs- och ledarerfarenhet med ansvar för kvalitet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö är meriterande.

För uppdraget krävs det att du är flexibel och kan se helheten. Vidare bör du vara självständig, men kunna förhålla dig till fattade beslut. Det krävs att du är stresstålig och har förmåga att agera handlingskraftigt och lösningsfokuserat.

Arbetet ställer krav på utmärkta kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort B är ett krav.

För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett 442.9 ska användas. Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid. Original-kuvertet tas med oöppnat till anställningsintervju.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ronneby kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 november 2021

Liknande jobb


15 november 2024

Enhetschef funktionsstöd

Enhetschef funktionsstöd

13 november 2024

Enhetschef särskilt boende

Enhetschef särskilt boende

11 november 2024