OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att bli en av oss!
Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap.
Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre!
Läs om Ronneby kommun via https://bit.ly/ArbetapåRonnebykommun
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef i Vård- och omsorgsförvaltningen får du vara med att utveckla äldreomsorgen. Som enhetschef kommer du att leda och organisera verksamheten inom tilldelat område. Du ansvarar för verksamhet, personal, arbetsmiljö och ekonomi inom din enhet.
I rollen som enhetschef skall du vara en förebild med förmåga att entusiasmera och engagera medarbetarna. Du arbetar långsiktigt för ett positivt arbetsklimat och verkar för att alla medarbetares ansvar tydliggörs. I vård- och omsorgsförvaltningen eftersträvar vi ett tillitsbaserat ledarskap där både organisation och individ kan växa och utvecklas.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med stort fokus på samverkan, både inom och utanför organisationen. På arbetsplatsen och i förvaltningen är du omgiven av drivna och engagerade medarbetare och kollegor. Lockas du av allt från operativa frågor till övergripande verksamhetsutveckling då kan detta vara jobbet och arbetsplatsen för dig.
Vårt mål är att bedriva Sveriges modernaste vård- och omsorg.
KVALIFIKATIONER
Nu går en av våra enhetschefer i pension och vi söker dig som har en kandidatexamen relevant för uppdraget. Tidigare chefs- och ledarerfarenhet med erfarenhet av att bedriva utvecklingsarbete är meriterande.
För uppdraget krävs det att du har förmåga att anpassa ditt ledarskap efter situation och behov. Vi ser att du är självständig, drivande och beslutskraftig. Vidare bör du vara målinriktad och sträva efter att nå bättre resultat.
Arbetet ställer krav på utmärkta kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett som ska användas heter "Utdrag för arbete på HVB-hem" Se mer: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/
Tänk på att beställa utdraget i god tid.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.
Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.