OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Individ- och familjeomsorgskontoret består för närvarande av fyra enheter men tanken är att på sikt minska till tre enheter med cirka 20 medarbetare per enhet, där varje enhet leds av en enhetschef. Enhetscheferna är direkt underställda kontorschef. Utöver chefer finns gruppledare, samordnare, administrativt stöd och utvecklingsledare. Sammanlagt finns det drygt 80 medarbetare inom kontorets Individ- och familjeomsorg inriktat på förebyggande verksamheter, utförarverksamheter och myndighetsfunktioner. Ditt driv ska bidra till en organisation i ständig utveckling med tydligt och moget ledarskap som möjliggör fortlöpande förbättringar. Du skapar tillitsfulla relationer och ser tillit och glädje på arbetet som självklart. Du förväntas leverera enligt de i verksamhetsplanen uppsatta målen.
Vi erbjuder:
• Utbildningar
• Utvecklingsmöjligheter
• Personalförmåner
• Trygga anställningsvillkor
• Digitala arbetsverktyg
Ansvarsområden
Vill du vara med och skapa framtidens socialtjänst i en organisation som erbjuder det nära sammanhanget och som strävar efter att skapa mer tid till det sociala arbetet och minska behovet av administration? Drivs du av att i samverkan skapa nya och kreativa lösningar genom att digitalisera och automatisera olika processer för att ge mer utrymme till värdeskapande tid med våra medborgare? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Kvalifikationer
• Du har socionomutbildning och lång erfarenhet av chefsuppdrag och socialt arbete inom både myndighetsutövning och utförarverksamheter.
• För att du ska kunna utmana och leda i en organisation med en hög takt av förändring är det viktigt med fokus på en sammanhållen socialtjänst. Du ska ta dig an och hantera nya utmaningar och arbetssätt samt leda medarbetarna i en sömlös organisation.
• Du har en känsla för kostnadseffektivitet och god ekonomisk hushållning av skattemedel samt för att ta dig an utmaningen i att fatta ekonomiska beslut.
• Du känner en trygghet i rollen som chef och har intresse för och är insatt i arbetsmiljöfrågor.
• Du har goda kunskaper inom socialtjänstlagen, LVM och övriga lagar som styr kommunal verksamhet
• Du har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation/ kunskap och kännedom om kommunala beslutsprocesser.
• Erfarenhet av och intresse för datoriserat och evidensbaserat arbetssätt
Meriterande
• Erfarenhet inom myndighetsutövning och utförarverksamheter som riktar sig till vuxna med beroendeproblematik och våld i nära relation.
Ansökan
Senaste ansökningsdag: 22-09-04. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag.
Randstad Care leder rekryteringsprocessen och du blir anställd av Värmdö kommun.
För mer information om tjänsten eller ett förutsättningslöst samtal kontakta:
Karina Dyrsborg Rekryteringskonsult Randstad Care, tel. 0706-860368 alt karina.dyrsborg@randstad.se
Om företaget
Om Värmdö kommun
Värmdö är en av landets snabbast växande kommuner, med cirka 45 000 invånare. Närheten till Stockholm gör Värmdö till ett attraktivt område för storstadsbornas boende, rekreation och båtliv. Sommartid ökar antalet boende i Värmdö kommun till uppåt 100 000 personer, merparten med fast boende i Stockholm. Värmdö är Stockholms läns näst största kommun sett till ytan. Här finns mer än 10 000 öar och omkring 14 000 fritidshus.
Välkommen till Värmdö!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044