OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla koncernen Karlstads kommun?
Hos oss får du 7 000 arbetskamrater inom 600 olika yrken. Tillsammans arbetar vi för att uppnå visionen om att skapa tillväxt och en god livskvalitet med målet att bli 100 000 invånare.
Vi arbetar också aktivt för att ta till vara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.
Kommunledningskontoret arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att analysera, driva på och bevaka utvecklingen och tillväxten i Karlstad och regionen. Det gör vi bland annat genom att samverka med näringslivet och andra kommuner. Vi ansvar för ekonomi- och verksamhetsstyrning, redovisning och bokslut. Vi arbetar också med juridisk rådgivning, arbetsrätt, avtalsfrågor, ledar- och medarbetarutveckling och strategier för jämställdhet och mångfald. Dessutom samordnar vi kommunens kommunikationsarbete och IT-verksamhet.
Kommunledningskontoret söker nu enhetschef till upphandlingsenheten. På enheten arbetar åtta personer inklusive enhetschefen. Enhetens uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och verksamhetsentreprenader åt koncernen Karlstad kommun, Hammarö och Forshaga kommuner samt Region Värmland och Karlstadsregionens Räddningstjänstförbund.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för upphandlingsenheten har du det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö.
Du ansvarar för, och driver, verksamhetens utveckling framåt och du är den som fördelar uppdragen mellan din personal. Du ansvarar för hela upphandlingsprocessen, från uppkommet behov till att avtal tecknats och även avtalsuppföljning.
Uppdraget utgår från politiska beslut och med Karlstadsbornas bästa i fokus.
Som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för koncernstöd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dej som har chefs- och ledarerfarenhet med ansvar för personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor.
Du ska ha akademisk utbildning med för tjänsten relevant inriktning, till exempel juridik och/eller ekonomi.
Du har tidigare arbetat med offentlig upphandling, det är meriterande om du har erfarenhet från både privat och offentlig sektor.
Att du är intresserad av och har sinne för affärer är självklart.
I ditt ledarskap är du lyhörd och drivande, du är strukturerad, tänker strategiskt och du är modig i dina beslut.
Du formulerar dig väl i tal och skrift och du har stor vana av att använda IT-system som ett verktyg i arbetet.
Det är viktigt att du är rätt person, därför kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02