Enhetschef Varumärkes- och eventenheten

Enhetschef Varumärkes- och eventenheten

Arbetsbeskrivning

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat tack vare en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!


Vi söker nu en enhetschef till Varumärkes- och eventenheten, som är en del av Linköpings universitets Kommunikations- och marknadsavdelning.

Dina framtida arbetsuppgifter

Linköpings universitet (LiU) ska vara ett universitet med internationell lyskraft där människor och idéer möts och utvecklas. För att nå dit krävs tydlig kommunikation och ett målmedvetet arbete med att stärka varumärket Linköpings universitet. Du har nu möjlighet att inta en spännande roll som enhetschef för Varumärkes- och eventenheten, där du tillsammans med dina medarbetare bidrar till att förverkliga vår vision.

Varumärkes- och eventenhetens uppdrag är att utveckla och stärka LiU:s varumärke nationellt och internationellt genom att ta fram och förankra övergripande varumärkesstrategier, initiera, stötta och driva kommunikationsinsatser i syfte att stärka vår position. Enheten ska också vara ett varumärkesstrategiskt stöd till verksamheten. Utöver detta driver och utvecklar enheten LiU:s större varumärkesstärkande event och ansvarar för hur LiU deltar i större externa sammanhang. Inom enheten finns också verksamheten Musik vid LiU.

Du ingår i Kommunikations- och marknadsavdelningens ledningsgrupp, med fem andra enhetschefer och en avdelningschef, tillika kommunikationsdirektör. Tillsammans arbetar ni för att förstärka universitetets position som förnyare och bilden av LiU som ett samhällsengagerat universitet i ständig rörelse. Du ska också aktivt bidra till avdelningens gemensamma uppdrag och utveckling.

I din roll som enhetschef ansvarar du för verksamhet, ekonomi/budget, personal och arbetsmiljöfrågor. Enheten består i dagsläget av 14 medarbetare och utgörs av ett centralt varumärkesteam som du jobbar väldigt nära. Utöver detta ingår lokala kommunikatörer som finns på fakultet eller institution och samt två medarbetare som finns vid Musik vid LiU.

I tjänsten ingår både strategiska och operativa arbetsuppgifter, t ex att ansvara för LiU:s samarbetsavtal med föreningar och andra samarbetspartners, samt att ansvara för större varumärkesstärkande event som initieras av KOM eller sker i samverkan med andra externa parter.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som har ett stort intresse för och lång erfarenhet av strategiskt varumärkesarbete. Din tidigare arbetslivserfarenhet har gett dig förståelse för komplexiteten i en större organisation, gärna i en internationell miljö. Det är meriterande om erfarenheten kommer från en kunskapsorganisation.

Du har flera års erfarenhet av ledarskap och har förmåga att bygga en kultur som präglas av tillit, trygghet och trovärdighet. Du är duktig på att driva förändring, involvera och väcka engagemang. Du får individer att växa och grupper att komma samman. Du är lösningsfokuserad och har god förmåga att bygga nätverk och skapa förtroendefullt samarbete i verksamheten. Du kan lyfta blicken och se helheten och du kan prioritera utifrån övergripande strategier. Du har hög analytisk förmåga och är en kreativ genomförare som ser möjligheter. LiU är en stor organisation och din enhet ska stötta hela verksamheten, vilket gör att det är viktigt att du är strukturerad och kan hantera ett stort antal frågor parallellt.

Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och du besitter språkliga kunskaper i svenska och engelska eftersom universitetet har både nationella och internationella målgrupper.  Vi ser det också som en självklarhet att du är användare av olika digitala verktyg.

Din framtida arbetsplats

Linköpings universitet, LiU, bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom många områden. Här finns idag 36000 studenter och 4000 medarbetare. Studenterna är eftertraktade på arbetsmarknaden och LiU placerar sig högt på internationella rankningar.

Anställningens omfattning

Heltid, tillsvidare.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Fackliga kontaktpersoner

För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 25 mars 2022. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.


Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!


Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2022
  • Ansök senast: 25 mars 2022

Liknande jobb


20 september 2024

Marknadschef

Marknadschef

19 september 2024

Operativ Kommunikationschef

19 september 2024

18 september 2024