OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personlig assistans Vill Du arbeta som chef inom personlig assistans ? Socialnämnden utför personlig assistans åt ca 70 personer med funktionshinder. I verksamheten finns ca 250 personer anställda. Verksamheten har serviceteam för korta insatser samt vikariepool vid tillfälliga vakanser. 2 akturekryterare bokar ersättare vid vakanser. Verksamheten har årligen ökat i omfattning och fr o m 2007-02-01 utökar vi verksamheten med 2 enhetschefer till totalt 6 enhetschefer. Arbetsuppgifter Du kommer att tillsammans med brukaren planera och utföra personlig assistans enligt avtal om utförande av assistans i Halmstad kommun. I personalansvaret ingår rekrytering, anställningsfrågor, arbetsledning, rehabilitering mm. Enhetschefen har arbetsmiljöansvar och budgetansvar utifrån de förutsättningar som ges av områdeschefen. Ansvar för att utförd assitanstid redovisas till brukare och Försäkringskassa. Samverka såväl internt som externt med t ex handläggare, sjukgymnaster, sjuksköterskor med flera. Kvalifikationer Sociala omsorgsprogrammet, arbetsvetenskapliga programmet, socionom eller annan likvärdig högskoleutbildning. Erfarenhet av arbetsledning och arbete med arbetsrättsliga frågor. Kunskaper inom handikappområdet är meriterande Övriga information Tillträde 2007-02-01 under förutsättning att erforderliga beslut tas. Körkort erfordras