OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du socionom med bred erfarenhet och ett engagerat ledarskap? Vill du ingå i ett stabilt chefsteam där vi tillsammans löser dagens och morgondagens utmaningar inom socialtjänsten? Välkommen till Nässjö!
Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på människors behov. Därför har vi en sammanhållen förvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv".
Enhet vuxna/funktionshinder tillhör Avdelning myndighetsutövning och är organiserade i tre specialiserade grupper som arbetar med målgrupperna äldre, funktionshinder och missbruk/beroende.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef har du personal-, budget och verksamhetsansvar för en enheten består av 24 medarbetare. 21 socialsekreterare och 3 gruppledare.
Tillsammans med medarbetarna i enheten säkerställer du att myndighetsuppdraget utförs med god kvalitet, enligt gällande lagkrav och hela tiden med individens bästa i fokus. Du utvecklar arbetsmetoder och samverkan både inom organisationen och med externa parter. Du leder enhetens mål- och verksamhetsstyrning och stödjer och inspirerar till att nå de uppsatta målen och en god resurseffektivitet. Du ingår i ledningsgrupp på avdelningsnivå och leder enhetens egna ledningsfunktion. Du representerar nämnden internt och externt.
Vi erbjuder dig:
- Bra lön och anställningsvillkor
- Kompetensutveckling
- Engagerade medarbetare och chefskollegor
- Goda möjligheter att bedriva utvecklingsarbete
- Ledningsgruppsarbete med helhetssyn på socialtjänstens uppdrag
Nässjö kommun värderar medarbetarnas kompetens och arbetsmiljö högt och vill ge alla rätt förutsättningar att genomföra jobbet med god kvalitet. Stort fokus läggs på god introduktion, systematisk kompetensutveckling och att utveckla goda stödstrukturer för handläggningsarbetet. Enheten arbetar med arbetstyngdsmätning för att säkerställa en rimlig arbetsbelastning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en socionom med erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och arbete med kvalitetsutveckling. Erfarenhet inom ett eller flera av målgruppsområdena ses som meriterande.
Som person är du;
- tydlig, noggrann och har lätt för att prioritera,
- utvecklingsinriktad med god förmåga att sätta strukturer, förmedla stabilitet och realistiska mål,
- relationsinriktad, lyhörd och pedagogisk i de många kontakter och samverkansforum som ledarrollen innebär,
- duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, vilket gör att du skapar både sammanhang och engagemang.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har körkort.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.