OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
Som chef i Enköpings kommun tycker vi det är viktigt att du har rätt förutsättningar att kunna bedriva ett gott ledarskap. Därför förstärker vi nu vår organisation med ytterligare en chef till resultatenheten på Regalskeppsvägen.
Regalskeppsvägen är ett nybyggt omvårdnadsboende som ligger naturskönt i Bredsand. I anslutning till boendet finns fina utemiljöer med bland annat utegym och ett orangeri. Boendet består av sex enheter med totalt 54 lägenheter.
Vi söker även en ny enhetschef till resultatenheten Åkersbergsvägen som delar vårt synsätt på ledarskap. Vi förutsätter att du som söker är ett föredöme, har personlig omtanke, är motiverande och inspirerande.
Åkersbergsvägen 3 är ett omvårdnadsboende i utkanten av Enköpings stad, som erbjuder en fantastisk fin utemiljö. Boendet består av sex enheter, varav fem SoL enheter och en LSS enhet. SoL enheterna består av två demensenheter och tre somatiska enheter. Totalt finns det 56 lägenheter.
Vi erbjuder dig möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar, möjlighet att löneväxla till pension och friskvårdsbidrag på 2000kr/år. Hos oss kommer du att få gå utbildning i utvecklande ledarskap (UL). Efter utbildningen blir du en del av ett lärande chefnätverk och det finns möjlighet till enskild chefscoaching. Du får även gå en arbetsmiljöutbildning samt andra interna utbildningar som vår HR- enhet erbjuder. Utöver det anpassas din introduktion till vad du behöver.
När du ansöker kommer du få frågan på vilken av enheterna din ansökan gäller. Eller så gäller din ansökan båda tjänsterna...
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
ARBETSUPPGIFTER
Som chef inom äldreomsorgen har du en viktig roll i den dagliga verksamheten. Du coachar, stöttar och leder det dagliga arbetet, samtidigt som du har kontakt med de äldre och deras anhöriga. Som chef har du en nyckelposition för att vår äldreomsorg i kommunen ska fungera dygnet runt, året runt.
Ditt ansvar som enhetschef inom äldreomsorgen kommer att omfatta medarbetare, arbetsmiljö samt visst ekonomiskt ansvar. Din närmsta chef kommer vara antingen Helen Lundgren, resultatenhetschef för Regalskeppsvägen eller Annica Kääriä som är resultatenhetschef för Åkersbergsvägen.
Samverkan med flera olika aktörer är en central del av uppdraget som enhetschef och det är viktigt att du ser fördelarna och nödvändigheten med det för kundens bästa.
Arbetsuppgifterna för våra medarbetare är varierande och utgår alltid från kundens behov. Vi har ett starkt kundperspektiv i allt vi gör och som chef behöver du ha känsla för de vi ytterst är till för.
De system vi arbetar i är bland annat; Medvind, Adato, Stratsys och WinLas.
KVALIFIKATIONER
Krav:
Akademisk examen som t ex socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget.
Behärska svenska väl i tal och skrift och relevant arbetslivserfarenhet.
Meriterande:
Chefserfarenhet eller annan erfarenhet som ledare från socialtjänsten/äldreomsorg eller från annan liknande och relevant verksamhet.
Kunskaper om arbetsmiljö och arbetsrätt.
Akademisk utbildning i socialrätt.
Schemaplanering i medvind.
Personliga förmågor:
Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt. Du är trygg i dig själv, lyssnar, kommunicerar tydligt och löser eventuella konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är prestigelös och flexibel i ditt förhållningssätt. Du leder, motiverar och stärker dina medarbetare
Genuint intresse för utveckling och kvalitativt arbete kring hälsa, vård och omsorg av våra äldre på boendet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83