OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. Vår vision är att bli 25 000 invånare år 2025. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer, vilket sammantaget bidrar till att vi ska uppnå vår vision. I Kumla strävar vi alltid efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen i Kumla kommun satsar på att stärka Vård och Omsorgs ledningsorganisation. Vi utökar antalet enhetschefer för att ge förutsättningar till ett nära ledarskap och en bättre arbetsmiljö för både chefer och medarbetare. Vi ser en spännande framtid där vi till exempel planerar ett nytt vårdboende till 2017 med nya arbetssätt.
Vi söker två enhetschefer till hemtjänsten och en enhetschef med placering i Sannahed. Den enhetschef vi söker till Sannahed kommer även ha en del övergripande administrativa uppgifter i sin tjänst.
Du kommer att vara en aktiv del i införandet av differentierad demensvård och utveckling av den sociala dokumentationen. Du ingår i vård- och omsorgs ledningsgrupp som en av flera enhetschefer. Du ska vara med och leda, planera och utveckla verksamheten utifrån en helhetssyn på kvalitet, ekonomi och måluppfyllelse. I tjänsten ingår budget, personal- och arbetsmiljöansvar med därtill hörande administrativa inslag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som är målmedveten, kan skapa engagemang och delaktighet samt har förmåga att prioritera och delegera arbetsuppgifter bland medarbetarna. Du kan fatta beslut, är tydlig som chef men också lyhörd och lyssnande.
Du har akademisk examen med för uppdraget lämplig inriktning.
Ledarerfarenhet är ett krav och har du erfarenhet från äldreomsorgen är det meriterande.
Arbetet är självständigt och kräver god samarbetsförmåga både internt och externt och du har erfarenhet av att driva utvecklings- och kvalitetsprojekt. Vi förutsätter att du är van att använda IT som stöd i ditt dagliga arbete och att du har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter ett pedagogiskt och prestigelöst ledarskap där du skapar möjlighet för ett positivt och utvecklande arbetsklimat.
Då vi har en ojämn könsfördelning inom förvaltningen ser vi gärna manliga sökanden till tjänsterna.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367