Enhetschefer LSS/Socialpsykiatrin

Enhetschefer LSS/Socialpsykiatrin

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

 

Vill du vara med i vår spännande verksamhet och få förmånen att leda, planera och utveckla våra verksamheter inom LSS/Social psykiatrin?

Vi söker nu ett antal enhetschefer till våra verksamheter inom LSS/Social psykiatrin. Som enhetschef hos oss ingår du i ett team av 11 enhetschefer vilket innebär dagligt stöd och samverkan. I rollen som enhetschef har du även stöttning av närmaste chef i form av kontinuerliga strategisamtal samt av olika stödfunktioner i form av bemanningsenheten, ekonomiadministratörer, stödpedagog etc. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta 

 

Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom LSS/social psykiatrin erbjuder vi dig ett spännande, självständigt och varierande arbete där det ställs krav på god samarbetsförmåga både intent och externt. Du kommer i ditt uppdrag som enhetschef vara ansvarig för att, utifrån uppsatta mål driva ett antal välskötta verksamheter samt ansvara för kvalitativa och ekonomiska resultat i balans. Du arbetar i enlighet med lagstiftning, riktlinjer och övriga styrdokument som bas för att leda verksamheterna. Du är anvarig för att enheten är en attraktiv arbetsplats där du motiverar och engagerar dina medarbetare och får alla att arbeta mot gemensamma mål med brukaren i fokus. Du har ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö.  I arbetet ingår även utåtriktad samverkan i form av kontakt med brukare, anhöriga och företrädare

Andra uppdrag som ingår i tjänsten är:


• Ansvara för ett systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering
• Bemanningsplanering och schemaläggning
• Administration i olika system förekommer i det dagliga arbetet
• Dokumentation och rapportering

 

Kvalifikationer

• Högskoleutbildning med inriktning ledarskap så som sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet, personal- och arbetslivsprogrammet, beteendevetarprogrammet, sjuksköterskeprogrammet eller annan utbildning som anses likvärdig.
• Erfarenhet från tidigare ledarskapsbefattning med budget- och personalansvar är ett krav.
• Du ska ha ett ekonomiskt förhållningssätt och förmåga att engagera och motivra medarbetare.
• Erfarenhet av funktionshinderomsorgen liksom ett pedagogiskt förhållningssätt är ett krav.
• Vana att arbeta med system för verksamhetsstöd så som exempelvis; Heroma, Visma, Procapita samt TimeCarepool.
• Erfarenhet från att driva utvecklingsarbete är meriterande.
• Lyhörd samt förmåga att skapa trygghet och motivera medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov.
• Ha förmåga att driva förändringsprocesser med brukaren i fokus.
• Ekonomiskt förhållningssätt och en god förmåga att prioritera och organisera.
• Goda kunskaper i bemanningsplanering och schemaläggning.
• God förmåga att kommunicera samt samarbeta med såväl interna som externa kontakter.
• God förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
• Ha god datorvana kompetens att arbeta i olika system.
• Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och vad arbetsgivaren tycker är passande.

 

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Ange löneanspråk.

 

Kontaktperson
Elisabeth Karlsson, 0240-860 00

 

Facklig kontaktperson
Vårdförbundet, via kommunens växel 0240-86000
Ledarna, via kommunensväxel 0240-86000
Kommunal, via kommunensväxel 0240-86000

 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 6 februari 2022. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med dennan annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 4 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


14 november 2024

27 november 2024

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

JATC söker Enhetschef/Föreståndare LSS, Järna

26 november 2024