Enhetschefer och handläggare i Omsorgsförvaltningen - semestervikariat

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, omsorgsassistenter, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen. Hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du ger andra människor livskvalitet.

ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen söker efter enhetschefer, biträdande enhetschefer och handläggare till sommarvikariat.
Vi letar efter dig som är trygg och har bra initiativförmåga. Du behöver ha en god samarbetsförmåga där en viktig del i arbetet är att kunna arbeta i team kring våra omsorgstagare för att få en god helhetssyn. Du behöver vara en god organisatör, strukturerad, ansvarstagande och kommunikativ.

I arbetet som handläggare utreder och beslutar du om olika insatser enligt Lagen om särskilt stöd och Socialtjänstlagen.
Som enhetschef ansvarar du för verksamheten, personal, arbetsmiljö och ekonomi.

Biträdande enhetschef har inte arbetsmiljö och budget ansvar utan är en förstärkning till ordinarie enhetschefer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleexamen som vi bedömer lämplig för verksamheten. Vi är också intresserade av dig som är i slutet av din utbildning i något av ovanstående program.

Som handläggare behöver du ha god kännedom om de lagar som styr vår verksamhet det är meriterande om du har läst någon form av juridik som är relevant för arbetet. För enhetschefsarbetet är det meriterande om du har läst organisation och ledarskap.

Körkort är ett krav i arbetet på vissa tjänster. Erfarenhet är meriterande.

Vi kommer att rekrytera löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen
  • 17 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. 100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 december 2013

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024