OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OMS:2016:88
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett omfattande innovativt förändringsarbete i form av att införa heltid som norm i en traditionellt sett deltidsanpassad organisation. Omsorgsförvaltningen har total 80 enhetschefer direkt underställda fyra verksamhetschefer inom hemtjänst-, vård och omsorgsboende-, Hälso- och sjukvårdsverksamhet samt enheter inom funktionshinderområdet
Vi erbjuder vår ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och ett livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Central HR-, Ekonomi, -IT och bemanningsfunktion utgör ett stöd till dig som chef i ditt dagliga arbete. I befattningarna ingår personal-, och budgetansvar för ca 30 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Enhetschefen är en viktig arbetsgivarföreträdare med ett totalt ledningsansvar för verksamheten inom respektive enhet. Enhetschefen är direkt underställd verksamhetschefen och ingår därmed i ett nätverk av enhetschefer inom området. Med kunden i fokus leder enhetschefen sin medarbetare i förhållande till de uppsatta målen för verksamheten.
Som ledare drivs du av utmaningen att i en dynamisk organisation skapa förutsättningar för sunda värderingar och tillåtande kultur, som i sin tur ger arbetsglädje och medverkar till ett gott resultat.
Enhetschefen inom omsorgsförvaltningen arbetar strategiskt och i det nära perspektivet genom att identifiera behovet inom sin enhet satt i relation till förvaltningens politiska uppdrag, som sedan omsätts i praktiskt arbete i relation med våra kunder.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som svarar mot ansvarsområdet. För tjänsten som enhetschef för hälso- och sjukvårdsverksamheten krävs att du är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av arbetsledning med budget- och personalansvar är ett krav. Erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete är meriterande. Vi ser gärna att du har någon form av ledarskapsutbildning samt kunskaper och erfarenhet av bemanningsekonomi. Meriterande anses även erfarenhet av system inom HR, ekonomi, bemanning och planering.
Som person besitter du goda ledaregenskaper, är tydlig i ditt ledarskap och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling. Du är självständig, har inlevelseförmåga är utvecklingsinriktad och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har förmåga att fatta beslut och respekterar fattade beslut. Din förmåga att se helheten, vara resultatinriktad och förmåga att prioritera och delegera kommer väl till pass i arbetet.
Vi förutsätter att du har god datavana. Körkort B är ett krav.
Anställningsvillkor
4 tillsvidaretjänster på vardera 100% med tillträde enligt överenskommelse.
1 tjänst inom hemtjänsten, centralt
2 tjänster inom vård och omsorgsboende, centralt.
1 tjänst inom hälso- och sjukvårdsverksamheten, västra
För mer information, ta kontakt med
Anna-Karin Maletka, verksamhetschef, 044-13 62 55
Lars Sjöberg, verksamhetschef, 044-13 66 60
Ilirjana Metaj, HR-specialist, 044-13 22 03
För facklig information, ta kontakt med
Vision, 044-13 48 83
Kommunal, 010-442 79 57
Vårdförbundet, 0771-420 420
Sista ansökningsdatum
2016-09-15
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare Malin Josefsson på 044-13 60 14. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21