OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga.
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!
http://alfrednobelskarlskoga.se/nyfiken-pa-karlskoga.html
Socialförvaltningen arbetar för att alla medborgare, vid behov ska kunna få den hjälp som de i olika situationer kan behöva. Detta görs inom ramen för socialtjänstens uppdrag och olika lagstiftningar samt utifrån socialförvaltningens värdegrund. Det kan gälla hemvård, särskilt boende, råd och stöd till personer med funktionsnedsättning, försörjningsstöd, eller hjälp vid missbruksproblem. Inom förvaltningen finns också kommunens arbetsmarknadsenhet.
Socialförvaltningen är uppdelad i två sektioner vård och omsorg samt individ, familj och funktionsnedsättning.
Socialförvaltningen utökar antalet enhetschefer till Vård- och omsorgsboende samt behöver anställa en enhetschef inom hemvården.
ARBETSUPPGIFTER
Vi behöver dig som söker en möjlighet att arbeta som enhetschef. Som enhetschef leder, planerar, organiserar, utvecklar, följer upp samt utformar du verksamheten utifrån uppsatta mål inom fastställda ekonomiska ramar. Uppdraget har sin utgångspunkt från Karlskoga kommuns värderingar, värdegrund samt vision.
Du kommer att ha ekonomi-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar för enheten enligt överenskommen ansvarsfördelning. Du samverkar med både interna och externa aktörer. Som enhetschef är du direkt underställd områdeschefen och ingår i områdets ledningsgrupp.
Vi söker enhetschefer som vill vara med och utveckla Karlskogas vård och omsorg till Sveriges bästa!
Som enhetschef har du underställda medarbetare. Stort fokus är att arbeta i team tillsammans med olika yrkeskategorier. Sjuksköterska och arbetsterapeut finns organisatoriskt under Hälso- och sjukvårdsenheten. Teamet är en nyckel till framgång. Din roll består till stor del av att planera, genomföra, följa upp och utveckla. Du behöver vara ett föredöme för ett gott bemötande och leda medarbetarna för en god kultur med ett personcentrerat förhållningssätt till brukarna. Till din hjälp finns bemanningsplanerare/gruppledare som närmast administrativt stöd.
Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en verksamhet som hela tiden utvecklas för att på bästa sätt kunna möta behoven.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant universitetsutbildning.
Kunskaper krav:
- intresse för samt vana att hantera IT-stöd
- körkort B
- kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift.
Önskvärt är erfarenhet av ledarskap, helst inom vård och omsorg. Kunskap om en politisk styrd organisation, socialtjänstlagen, arbetsmiljölagen, hälso- och sjukvårdslagen samt arbetsrätt.
Eftersom vi är ett finskt förvaltningsområde ser vi positivt på om du även kan tala finska språket.
Egenskaper och förmågor:
- goda ledaregenskaper
- arbeta i team tillsammans med olika yrkeskategorier för att nå bästa kvalitet för brukarna
- god samarbetsförmåga, social kompetens och kommunikation
- vara en inspiratör som kan ta tillvara medarbetarnas kompetens och kreativitet
- se möjligheter och mod att fatta beslut.
Motivationsfaktorer:
Motiveras av att arbeta med ständiga förbättringar i utvecklingssyfte.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Karlskoga kommun tillhör finskt förvaltningsområde vilket bland annat innebär att vi satsar på att ha finskspråkig personal i våra kärnverksamheter. Vi ser därför gärna sökande som har kunskaper i finska till de verksamheterna.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-693 693.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.