Enhetschefer till Björken och Ädelstenen

Arbetsbeskrivning

OMS:2016:69


Omsorgsförvaltningen, Centrala området
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Tjänsterna är placerade inom Centrala området där vi har olika verksamheter enligt Socialtjänstlagen, för personer över 65 år. Området består av fyra hemtjänstgrupper, ett korttidsboende, sex vård- och omsorgsboenden, en enhet för sjuksköterskor samt en förvaltningsövergripande enhet för rehabilitering. Central området har ca 500 tillsvidareanställda.

Vi söker två enhetschefer som vill skapa förutsättning för oss att:
-ha rätt kvalitet i varje möte
-skapa trivsel och trygghet
-behandla våra boende med respekt och ge dem möjlighet att bestämma över sina rutiner.

Arbetsuppgifter
Enhetschefen har det totala ledningsansvaret för verksamheten inom respektive enhet. Arbetet innebär att utifrån fastställda mål ansvara för verksamhets- och kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. Du kommer att ingå i områdets/enhetens ledningsgrupp. Enhetschefen är direkt underställd verksamhetschefen. En viktig del i arbetet är att arbeta i team kring kunden för att få en god helhetssyn.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som svarar mot ansvarsområdet. Erfarenhet som arbetsledare och erfarenhet av budgetarbete är meriterande liksom erfarenhet av arbete inom vård- och omsorgsarbete och arbetslivserfarenhet i övrigt.

I rollen krävs att du har goda kunskaper kring lagstiftningen som styrverksamheten. Då kommunikation och dokumentation ingår i ditt arbete krävs även god svenska i tal och skrift. Vidare har du god datorvana samt B-körkort.

Vidare är du strukturerad, metodisk och resultat- och utvecklingsinriktad i ditt arbetssätt. Du har förmåga att fatta beslut samt respektera fattade beslut men även har förmåga att se helheten. Du har förmåga att skapa en god arbetsmiljö samt att motivera och entusiasmera din omgivning. Du är kommunikation och har samarbets- och empatisk förmåga. Förmåga att prioritera samt delegera är en förutsättning för arbetet liksom förmåga att arbeta självständigt.


Anställningsvillkor
Vi erbjuder två tillsvidareanställningar.
Vi tillämpar önskad sysselsättningsgrad. Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.

För mer information, ta kontakt med
Annika Malmlind, Enhetschef 044-13 59 90
Vik Verksamhetschef, Viktoria Ericson 044-13 29 70 (vecka 29)
Vik verksamhetschef, Cecilia Arnesson 044-13 57 39 (vecka 30-31)
Verksamhetschef, Anna-Karin Maletka 044-13 62 55 (fr.om vecka 32)

För facklig information, ta kontakt med
Kommunal 010-442 79 57
Vision 044-13 48 83
SACO 0733-13 62 63

Sista ansökningsdatum
2016-08-09

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp att söka, kontakta handläggare på HR-rekrytering, 044-13 21 48. Vid frågor gällande arbetet/tillsättningen kontakta rekryterande chef.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


17 december 2024

Töreboda Kommun söker Enhetschef

Töreboda Kommun söker Enhetschef

17 december 2024