Enhetschefer till hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

OMS:2015:90


Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten. Förvaltningen har flera intressanta projekt på gång i form av digitala nycklar, Time Care Planning, Behov i centrum samt årsarbetstid.

Vi söker nu två enhetschefer för hemtjänst inom Centrala området.

Arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer Du att ha ledningsansvaret för verksamheten på din enhet. Arbetet innebär att utifrån fastställda mål ansvara för verksamhets- och kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi. En viktig uppgift för enhetschefen är att skapa förutsättningar för ett gott samarbete med övriga kollegor inom området och med interna och externa samverkanspartners. Tillsammans med kollegorna i området skall Du arbeta för att utveckla teamarbetet kring kunden. Vi erbjuder spännande och utmanande arbete där du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp. Som enhetschef är Du direkt underställd verksamhetschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som svarar mot ansvarsområdet, har goda ledaregenskaper samt har god kännedom om de lagar som styr kommunal vård- och omsorgsverksamhet. Du skall känna lust att leda. Du är tydlig i ditt ledarskap, är självständig, utåtriktad och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har förmåga att leda en verksamhet och skapa ett arbetsklimat där personalens kompetens tas tillvara och kan stödja dem i sin yrkesroll. Du är resultatinriktad och har förmåga att omsätta mål och visioner till praktisk handling. God datorvana. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och erfarenhet.

Anställningsvillkor
Två vikariat med tillträde efter överenskommelse till och med 2015-12-31, med möjlighet till fortsatt anställning. Ange önskad sysselsättningsgrad i din ansökan.

För mer information, ta kontakt med
Anna-Karin Maletka, Verksamhetschef Centrala området, tel 044-13 62 55
Ann-Charlott Andersson, HR-specialist, tel 044-13 56 54

För facklig information, ta kontakt med
Annika Lovén, Vision, tel 0728-85 77 89
Kommunal, tel 010-442 79 57
Gert Nilsson, SACO, tel 044-13 41 89
Britt-Inger Witzell, Vårdförbundet, tel 044-13 48 84

Sista ansökningsdatum
Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi vill att du söker snarast, dock senast 2015-08-28.

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta Sektion Rekrytering, 044-13 50 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Två vikariat tillträde efter överenskommelse tom 2015-12-31, med möjlighet till fortsatt anställning
  • Publicerat: 7 augusti 2015

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

22 november 2024