OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du handlingskraft och förmåga att engagera och inspirera? Två av våra duktiga enhetschefer inom hemtjänsten har nämligen gått vidare till andra utmaningar vilket öppnar dörren för dig. Nu har du världens chans om du vill jobba med ledarskap och göra skillnad!
Sektion ordinärt boende ansvarar för hemtjänst, trygghetslarm, öppna verksamheter, dagverksamheter och mattjänst. Vår verksamhet genomsyras av vår gemensamma värdegrund som ger våra kunder en upplevelse av trygghet, kontinuitet, gott bemötande, respekt, integritet, inflytande och självbestämmande. Omvårdnad och omsorg ska utformas tillsammans med kunden så att han eller hon har möjlighet att påverka och bestämma över sitt eget liv.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef kommer du att självständigt leda, planera, utveckla och utvärdera verksamheten. Detta sker utifrån beviljade biståndsbeslut enligt SoL och målsättningen är att brukaren hela tiden ska få en bra omsorg med hög kvalitet. I rollen som enhetschef har du ansvaret för budget och arbetsmiljö. Du ska leda, coacha och följa upp dina medarbetares insatser. Vi vill ha närvarande ledare som har lätt för att se dina medarbetare. Som chef i hemtjänsten är du bärare av vår värdegrund och våra värdighetsgarantier. Omvårdnadsförvaltningens värdegrund bygger på inflytande, trygghet, gott bemötande, integritet och respekt.
Tillsammans med 14 kompetenta kollegor är du en viktig del i sektionens ledningsgrupp och du kommer att fortsätta driva utvecklande arbete med både interna och externa aktörer.
I den här rollen kommer du att gå kommunens omfattande ledarskapsprogram. Du har även goda möjligheter att utvecklas som ledare både genom mentorsskap och fortbildning.
TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER
- Högskoleexamen från socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
- 1 års erfarenhet av personalansvar
- Behärska svenska i tal och skrift
- Datorvana
- B-körkort
Vi vill att du som person har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat genom inspiration och engagemang och ett tydligt kommunikativt ledarskap. Du har handlingskraft och intresse för utveckling. Eftersom du har ett budgetansvar är det också viktigt att du har ekonomisk förmåga och förståelse. Sist men kanske viktigast är så klart ett kundperspektiv.
MERITERANDE KVALIFIKATIONER
Erfarenhet av att ha arbetat inom omsorgsarbete.
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
ÖVRIGT
I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Inför rekryteringsarbetet har Falu kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
Våra värderingar: till nytta för Faluborna och enkla att samarbeta med
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister. Och 214 andra yrkesbefattningar. Framför allt så är vi till nytta för kommuninvånarna varje dag. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare.
UPPLYSNINGAR
Sektionschef Leif Ekman 023-82319
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Kommunal, Emil Alalauri 010-442 81 69
Vision, Elisabeth Johansson 023-87780
Ledarna, Karolina Roos 023-82022 eller Åsa Johansson 023-82747