OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp.
Vi som arbetar inom socialförvaltningen tycker om att ge människor som är i behov av vår stöd och hjälp en trygg och fungerande vardag.
Beskrivning
Vi söker dig som vill ha ett varierande och meningsfullt arbete, där du tillsammans med engagerade, ansvarstagande och kunniga medarbetare gör skillnad för våra brukare.
Som enhetschef har du en viktig roll i att leda och utveckla verksamheten framåt.
I rollen som enhetschef i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en organisation med ett gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, där du arbetar nära dina kollegor, ledning och andra samarbetspartners. Inom socialförvaltningen arbetar vi aktivt med tillitsbaserat ledarskap.
Arbetsuppgifter
Som ansvarig enhetschef förväntas du leda verksamheten mot uppsatta mål med ansvar för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitet, ekonomi, personal och arbetsmiljö.
Du samverkar både externt och internt med såväl andra myndigheter som anhöriga och/eller enskilda.
Du ingår i omvårdnad- och omsorgsenhetens ledningsgrupp och deltar aktivt i utvecklings- och kvalitetsarbete.
Du har den enskilde i fokus där brukarens delaktighet och inflytande är en grundläggande del i arbetet
Kvalifikationer
Du har lämplig högskoleutbildning som t.ex. socionomexamen, annan utbildning eller kompetens som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har erfarenhet av att vara chef eller ledare, gärna inom hemtjänst eller annan omvårdnads- och omsorgsverksamhet.
Villkor
Erbjuds ett omväxlande och utmanande arbete som ställer krav på att du är flexibel, ansvarstagande, engagerad och lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov.
Som enhetschef behöver du vara trygg i din yrkesroll och ha förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare. Du förväntas också vara klar och tydlig i din kommunikation samt ha en god samarbetsförmåga. Du behöver vid behov kunna fatta snabba beslut, prioritera och agera för verksamhetens bästa. Du bör även ha ett intresse för digitalisering och tekniska lösningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och dina ledaregenskaper.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Intervjuer kommer att ske löpande.
Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.
Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!
Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.