Enhetschefer till område 1-4

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: Nf 304/2010 Förvaltning för funktionshindrade ger stöd och service till vissa funktionshindrade inom Örebro kommun.Insatserna ges enligt LSS och till vissa delar även SoL och HSL.Förvaltningen är organiserad i fyra områden, inom varje område arbetar 10-12 enhetschefer som tillsammans med områdeschefen ingår i områdets ledningsgrupp.OM BEFATTNINGEN Som enhetschef ansvarar du för att verksamheten har brukaren i fokus med god kvalitet och effektivitet.Organisationen styrs av politiska beslut och givna ekonomiska ramar.Vår målsättning är att öka brukarinflytandet och med god kvalitet ge individuellt stöd till personer med funktionsnedsättning.Yrkesgrupper som enhetschefen ansvarar för är: habiliteringsassistent, vårdare, undersköterska,[personlig assistent, handledare i daglig verksamhet mfl.Enhetschefen ska driva verksamheten så att medarbetare blir delaktiga och engagerade.I rollen ingår också att samverka mellan olika grupper både inom och utom enheten, området och förvaltningen.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef inom Förvaltning för funktionshindrade förväntas du: - Leda, utveckla, följa upp och analysera verksamheten mot uppsatta mål - Leda och stödja underställd personal, samt ansvara för att de får den kompetensutveckling de behöver - Kommunicera med alla intressenter och hantera information, samt samordna och hitta samverkanslösningar - Ta ansvar för budget och ekonomi, samt driva enheten kostnadseffektivt, och vidta åtgärder vid avvikelser - Ta ansvar för att gällande lagar, författningar, policys, riktlinjer och rutiner följs - Arbeta utifrån en helhetssyn och fatta självständiga beslut inom verksamhetsområdet KOMPETENSKRAV - Högskoleutbildning: ex. sociala omsorgsprogrammet, pedagogisk, beteendevetenskaplig utbildning, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Dokumenterade chefserfarenheter med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar - Erfarenhet av att leda personalgrupper - Kunskaper om LSS-lagen - Erfarenhet från verksamhet som utför LSS-insatser - Kunskaper/erfarenhet av funktionsnedsättningar Befattningarna[ställer stora krav på samarbetsförmåga och flexibilitet.Du behöver även ha en förmåga att kunna[analysera och reflektera.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.ÖVRIGT MERITERANDE - Kunskaper/erfarenhet av att utveckla former för att stärka brukarnas inflytande och delaktighet i verksamheten - Erfarenhet från dokumentation - Körkort B SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET 100 %, tillträde snarast.Två av befattningarna är[tillsvidareanställningar och en är ett vikariat.Befattningarna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.Vi undanber[oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro kommun
  • 3 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 12 november 2010
  • Ansök senast: 26 november 2010

Liknande jobb


Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

Enhetschef inom LSS och socialpsykiatri

22 november 2024

22 november 2024

8 november 2024