OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Lockas du av variation i vardagen och av att driva utveckling- och förbättringsarbete? Då är du kanske vår nya chef, välkommen att skicka in din ansökan!
Vilka är vi?
Vård- och omsorgskontoret med över 3 500 anställda ansvarar för vård- och omsorgsverksamheten i Norrköpings kommun. Kontoret är organiserat i tre verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende samt verksamhet för personer med funktionsnedsättning.
Verksamheten i ordinärt boende är uppdelad i två spår som leds av varsin områdeschef. Ordinärt boende spår 1 och 2 består av hemtjänst dag och natt, träffpunkter och dagverksamheter för personer med demenssjukdom samt larmteam. Larmteamet servar de brukare som har larm beviljat och använder det, oavsett om de valt privat eller kommunal hemtjänstutförare inom Norrköpings kommun. Hemsjukvården och hemgångsteamet ingår i en egen nyinrättad organisation och som arbetar över hela kommunen samt Visningsmiljön där välfärdsteknologi för information och inspiration visas upp.
Vårt uppdrag är att göra livet bättre för andra människor. Låter det som ett stort och svårt uppdrag? Det är det! Men, det är något som vi redan gör - varje dag! Tillsammans gör vi stor nytta – och vi gör det bra. Vi ger oss själva chansen att tänka, lära nytt och bli bättre, både som människor och som organisation. Allt det här gör Norrköpings kommun till en arbetsplats för kompetenta, nyfikna människor som vill ha mer än ett jobb.
Så ta chansen och följ med oss på resan och gör skillnad för någon annan, men kanske framför allt, gör skillnad för dig själv!
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu tre erfarna enhetschefer till ordinärt boende, som vill vara med att leda och utveckla verksamheten och dess medarbetare. Vi har verksamhet både i våra ytterområden och i City, vissa med nattdistrikt.
Du sätter upp tydliga mål och arbetar mot resultat genom att skapa engagemang och delaktighet hos medarbetarna. Tillsammans med medarbetarna omsätter ni övergripande mål i dagligt arbete och har fokus på att utveckla och förbättra verksamheten.
Som enhetschef har du personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för din enhet. Du ansvarar för att leda, genomföra och följa upp verksamheten samt driva utveckling- och förbättringsarbete utifrån politiska uppdrag och mål.
Som enhetschef hos oss får du en verksamhetsnära introduktion samt en kommunövergripande chefsintroduktion. Framöver har du även möjlighet att delta i kommunens ledarutvecklingsprogram. Du ingår i ett nätverk med samtliga chefer inom ordinärt boende.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom beteendevetenskap, socionom eller statsvetenskap eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms som relevant för uppdraget.
Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta som chef/ledare, gärna inom vård och omsorg, vi ser gärna att du har kunskap inom hälso- och sjukvårdsområdet.
Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt samt en stark inre motivation. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Du trivs med att i ett högt tempo arbeta mot mål och fokusera på resultat, och du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du har även förmåga att engagera, inspirera och göra dina medarbetare delaktiga.
Du är kvalitetsmedveten och duktig på att kommunicera, och säkerställer att budskap når fram och förväntningarna är klara för alla berörda parter. Vidare har du god administrativ förmåga och mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.
Som enhetschef hos oss är du en förebild för andra och du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Du handlar i enighet med fattade beslut, ekonomiska förutsättningar, verksamhetsplaner, mål, policys och riktlinjer.
B-körkort för manuell växellåda är ett krav för tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 3
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: Den 22 maj
Kontakt: Vill du veta mer om tjänsterna kontaktar du områdeschef Anette Asplund, 011- 011-15 31 90 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist 011-15 30 10.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.