OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du följa med oss på resan för framtidens äldreomsorg? Vi söker nu enhetschefer som vill driva utvecklingsfrågor och skapa engagemang tillsammans med våra medarbetare!
Vi inom äldreomsorgen befinner oss i en spännande fas där vi vill ta språnget mot en ännu bättre verksamhet för våra brukares och medarbetares bästa.
Vi har framtida pensionsavgångar på väg i chefsgruppen och vi letar därför nu efter dig som vill vara med oss på vår fortsatta förändringsresa och inte backar för utmaningen att driva den!
Enhetschefstjänsten kommer ha sin placering på något av våra boende inne i centrala Köping. Vi är en varierande verksamhet och när det gäller exakt placering kommer vi lyssna in dig där. Vad du har med dig för erfarenhet, kompetens och vad har du för önskemål? Utifrån vart du tror att du blir ditt bästa jag som ledare och chef kommer vi sedan i dialog med dig se vart du skulle passa bäst i vår organisation.
Vilka är dina arbetsuppgifter?
Som enhetschef är du dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen och gör skillnad för brukarna som bor hos oss. Du leder, planerar, samordnar och följer du upp verksamheten med dess beslutade biståndsinsatser. Du ser till att din verksamhet har tydliga strategier och handlingsplaner för att nå målen, och att dessa genomförs och följs upp. Hos oss arbetar vi aktivt för att sätta brukarnas behov i fokus och skapa förutsättningar för att medarbetarna ska känna delaktighet, ha en bra arbetsmiljö och att deras kompetens tas tillvara.
Du kommer ha fullt ansvar för verksamhet, ekonomi och personalansvar för ca 35 medarbetare och rapporterar till äldreomsorgschef. Till verksamheten finns också ett nära stöd av planerare, sjuksköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut.
Du ingår även i äldreomsorgschefens ledningsgrupp tillsammans med 11 chefskollegor. Till din hjälp finns också andra stödfunktioner som ekonom, HR och utvecklare i förvaltningen. Du blir dessutom delaktig i ett regelbundet kommunövergripande chefsforum som leds av kommunchefen där information om stödprocesser, kompetensutveckling och möjlighet för kollegialt lärande står på agendan. Som ny medarbetare får du också tillgång till våra interna utbildningar inom arbetsmiljö, arbetsrätt och övriga personalfrågor.
Vem är du?
Vi söker dig med högskoleutbildning samt kunskap och erfarenhet om vård och omsorgsverksamhet. Du behöver ha erfarenhet från arbetsledande befattning med personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Vi är en förhandlingskommun så har du erfarenhet av att förhandla enligt MBL är det ett plus.
Som ledare vill vi att du är tydlig, engagerad och kan entusiasmera dina medarbetare. Vi letar efter dig som stimuleras av att utveckla och testa nya vägar för att nå kvalitet. I Köpings kommun lägger vi stor vikt vid att du som chef skapar trygghet genom struktur och tydlig kommunikation till dina kollegor och medarbetare. Vi jobbar ständigt med kvalitetsutveckling hos oss – något vi vill att också du värdesätter.
För oss är det viktigaste att vi har rätt person på rätt plats för vår verksamhet, medarbetares och brukares bästa - dem som vi i slutändan finns där för. Tillsammans skapar vi en omsorg som ger människor möjlighet att leva ett bra liv!
Varmt välkommen med din ansökan!
Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Köpings kommuns största förvaltningar och ansvarar för kommunens insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen har idag cirka 1000 anställda. Hos oss sätter vi god personlig omvårdnad och ett respektfullt individuellt bemötande i främsta rummet.
Vår kommun
Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag.
Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.