OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt.
Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om hållbar tillväxt och god livskvalitet. Kom och väx med oss!
Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. Här arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell vård och omsorg med människan i fokus.
Verksamhet Trygghetsboende består i dagsläget av fyra trygghetsboenden samt Resurscentrum. Varje enhet leds av en enhetschef med placering på boendet. Enhetscheferna i verksamheten har ett nära och givande samarbete. Till våren öppnar vi upp ett femte trygghetsboende, Stjärnhuset. Vi söker nu två enhetschefer - dels till Stjärnhuset och dels till ett av våra befintliga boenden.
Karlstads kommun erbjuder individuell handledning och gedigen chefsutbildning till alla chefer.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som enhetschef innebär att leda, samordna, planera och utveckla verksamheten mot uppställda mål och i enlighet med gällande lagstiftning samt enligt kommunens mål, policy- och styrdokument.
Som enhetschef har du ansvar för kvalitet, ekonomi, personal och arbetsmiljöfrågor. Du kommer att arbeta med samverkan och kvalitet för att skapa ett positivt utvecklingsklimat som ger medarbetarna möjlighet till delaktighet och inflytande. Tillsammans med dina medarbetare ska du verkställa beviljade insatser och arbeta för att våra kunder får omsorg av bästa kvalitet.
Som enhetschef är du direkt underställd verksamhetschef och ingår i verksamhetens ledningsteam.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en god kommunikativ förmåga och är trygg i ditt ledarskap. Du har förmåga att skapa trygghet och motivera dina medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Du har erfarenhet av arbetsledning och ekonomisk styrning, goda ledaregenskaper samt förmåga att driva utvecklings- och kvalitetsarbete.
Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att kommunicera med såväl interna som externa kontakter. Att du har god samarbetsförmåga, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter är en förutsättning för att lyckas med uppdraget samt att du har en god förmåga att prioritera och organisera.
Du har en akademisk utbildning som arbetsgivaren anser lämplig och en god kännedom kring aktuella verksamhetsområden och gällande lagstiftning,
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, dina ledaregenskaper och att du har engagemang och förståelse för målgruppens behov. Det innebär att ditt ledarskap är linje med förvaltningens och verksamhetens värdegrund.
Giltigt B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91