OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Hemvårdsförvaltningen ansvarar för äldre personers behov av vård, omsorg, boende och aktivitet. Förvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 2 200 anställda. Vi strävar ständigt efter utveckling och förnyelse inom vårt verksamhetsområde. Hemvårdsförvaltningen är en modern arbetsgivare som genom öppet klimat och med växtkraft för förnyelse och förändring möter nya behov och krav från Halmstads kommuns invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administrativt chefsstöd är att stödja enhetschefen att nå verksamhetens mål, bibehålla en god arbetsmiljö och möjliggöra ett närvarande ledarskap. Du är underställd enhetschefen på enheten och ingår i nätverk med andra enhetskoordinatorer inom hemtjänsten.
I arbetet ingår bland annat att
• Stötta enhetschefen i framtagande av underlag i olika processer genom att följa upp, analysera och komma med förslag på åtgärder.
• Stödja enhetschefen i att ta fram handlingsplaner för att åtgärda identifierade brister i verksamheten, genomföra utredningar inom verksamhetsområdet
• Praktisk samordning, förberedelser och planering av möten, utbildningar och övriga verksamhetsnära uppgifter såsom sekreterarskap vid möte
• Samordna, handlägga och hantera inkommande kundärenden och synpunkter till verksamheten
• Schemaläggning för personal och samordning av personalresurser
• Ansvara för behörigheter, inventering och beställningar samt andra förkommande administrativa arbetsuppgifter
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är noggrann och strukturerad!
Administrativ utbildning på lägst gymnasienivå eller utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, högskoleutbildning är meriterande. Du har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete, det är meriterande om du har arbetat med schemaläggning/bemannings- och semesterplanering eller har arbetat som chef. Önskvärt att du även har erfarenhet av att attestera ekonomiska transaktioner. För tjänsten krävs god datorvana, goda kunskaper i Officepaketet och grundläggande kunskaper i att arbeta i system samt har förmågan att kunna tillgodogöra dig nya IT-system.
Arbetet som enhetskoordinator kräver stor social förmåga då man möter många människor i det dagliga arbetet. Du har ett serviceinriktat bemötande, är tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med, du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland kunder, personal och samarbetspartners. Tjänsten innebär självständigt arbete såväl som i team samt kräver tjänsten att du kan arbeta fysiskt på plats.
Som person är du noggrann, ansvarstagande och trygg i att kunna fatta beslut. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar, påminner och följer upp. Arbetets art och struktur kan förändras
snabbt under en dag vilket ställer krav på dig att kunna anpassa dig till nya förutsättningar som uppkommer. Du har en analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Vi utgår ifrån att du har ett gott bemötande till alla samt att du arbetar efter Hemvårdsförvaltningens värdegrund med ledorden - Tillit, Respekt och Ödmjukhet.
Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
För att bli aktuell för anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag från belastningsregistret. Beställ redan nu registerutdrag
442.3 på polisens hemsida. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Utdraget ska tas med i ett oöppnat kuvert och uppvisas i samband med rekryteringen
Varmt välkommen med din ansökan!