OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceinriktad och brinner för utveckling? Trivs du med samarbete och många kontaktytor? Då kanske detta är en tjänst för dig? Nu söker vi en enhetssamordnare till avdelningen Bostad med Särskild service och Daglig verksamhet.
Avdelningen består av Bostad med särskild service och Daglig verksamhet. Vi arbetar med individens behov i centrum och ge möjlighet till att kunna leva självständigt, känna delaktighet och trygghet i sin vardag.
I rollen som enhetssamordnare för avdelningen Bostad med särskild service och Daglig verksamhet blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka och må bra på jobbet.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetssamordnare arbetar du på uppdrag av enhetschef, alternativt avdelningschef, över hela avdelningens område. Du kommer att vara delaktig i och utföra enhets- och verksamhetsnära frågor som enhetschef bedömer som nödvändiga för att nå uppsatta mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja enhetschefen i personaladministrativt arbete, exempelvis arbete med bemanning, frånvarohantering, schemaläggning och andra administrativa uppgifter. Vi arbetar i Medvind och flera andra verksamhetssystem.
I rollen som enhetssamordnare ingår att medverka i att ta fram rutiner och riktlinjer som bidrar till enhetens utvecklings- och kvalitetsarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du som söker har kunskap och god kännedom om verksamhetsområdet, erfarenhet av administrativt arbete samt arbete med bemanningsfrågor. En förutsättning för att lyckas i rollen ser vi att du har stor erfarenhet av arbete i olika verksamhetssystem.
Som person är du mycket serviceinriktad och för dig är gott samarbete inom verksamheten viktigt. Du trivs även bra med verksamhetsutveckling då du har en god förmåga att se helheten. Du har goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift. För att lyckas i rollen ser vi att du är flexibel, lösningsfokuserad och har god förmåga att möta andra människor. Du är initiativrik och van att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och tidigare erfarenhet.
Körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helen Nordqvist
0500-498914
Enhetschef Åsa Bergström
0500-498332
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952
Enhetschef Susanne Österberg
0500-497976
Avdelningschef funktionsnedsättning Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Malin Eriksson
0500-498441
Vik Enhetschef (från v30) Carola Löfgren
0500-497969
Avdelningschef funktionshinder Ann-Sofie Söderberg
0500-49 83 92
Enhetschef Pernilla Wäringer
0500-497972
Enhetschef Emma Ohlson
0500-498973