Entrépersonal till Dunkers kulturhus

Entrépersonal till Dunkers kulturhus

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Kulturförvaltningen ska förverkliga kulturnämndens uppdrag. Det handlar om att utveckla och främja kulturupplevelse som bidrar till nya insikter, reflektion och god livskvalitet. Vi ska möta invånarnas kulturbehov där de vistas och bor, samt öka delaktigheten i kulturlivet. På Dunkers kulturhus möter du världens konst, musik, teater, dans och det livslånga lärandet. Det är plats för idéer, lust och skaparglädje. Här upptäcker du att dina upplevelser leder till ny inspiration, vilket tillsammans med personalens engagemang, driver verksamheten framåt varje dag.

Avdelningen för Besöksservice och administration ansvarar för etrén på Dunkers kulturhus. Vårt jobb handlar främst om att bemöta våra besökare men också våra kollegor på bästa möjliga sätt. Vi gillar olika och värnar om att tillgängliggöra kulturen och välkomna alla våra besökare. Vi ansvarar också för stadens biljettcentral och administrationen för stadens Kulturkort. Hos oss trivs du om du vill sätta besökaren i centrum och ha kul på jobbet.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som Kulturinformatör i entrén på Dunkers kulturhus. Du kommer att ingå i ett större arbetsteam som alltid sätter besökaren i centrum.

Tjänsten består i huvudsak av att sälja entré- och evenemangsbiljetter, informera och välkomna alla våra besökare. I arbetet ingår en del administration så som hantering av kassaredovisning, deltagarlistor, statistik etc. Dunkers kulturhus entré fungerar också som en intern reception men många varierande arbetsuppgifter samt är en av stadens Infopoints.

Kvalifikationer
Vem är du?

Vi söker dig som älskar mötet med besökaren!

Som Kulturinformatör är du vårt ansikte utåt. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga för att på så sätt kunna arbeta med den service vi tillhandahåller. Du ska kunna ta till dig information snabbt och lätt. Vi ser gärna att du är serviceminded, flexibel och stresstålig då arbetsuppgifterna snabbt kan skifta under en dag. Du kan ta egna initiativ och kommer med förslag till nya arbetssätt. Eftersom du ingår i ett större team är det av stor betydelse att du med dina tidigare erfarenheter och kompetenser kan komplettera gruppen. För att du ska trivas hos oss tror vi att du är positiv och lösningsfokuserad.

Eftersom kassa- och biljettförsäljning dominerar tjänsten är kassavana ett krav.
Du bör ha systemvana inom något bokningssystem, biljettsystem eller liknande. Då vi använder oss av flera olika system så är det av vikt att du har lätt för teknik samt goda kunskaper i Officepaketet.

God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Tal och god förståelse av ytterligare ett tredje språk är meriterande.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens och minst 2 års erfarenhet från serviceyrken inom turism- och besöksnäring eller annat som kan bedömas likvärdigt.

Vi kommer att arbeta med urval och att kalla till intervjuer löpande under annonseringstiden varför vi välkomnar att du sickar in din ansökan redan idag! 

Övrig information
Sista ansökningsdag: 2022-05-06

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Omfattning: 75%, Tjänsten innebär schemalagd arbetstid. Dag- och kvällstid samt helger. 

Tillträdesdatum: Sarast, enligt överenskomelse 

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 20 maj 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024