Entrépersonal till en händelserik säsong på Helsingborgs museum

Entrépersonal till en händelserik säsong på Helsingborgs museum

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Kulturen är en viktig drivkraft för att göra Helsingborg till den mest attraktiva staden. Här bedrivs en aktiv och synlig kulturpolitik utifrån kulturinstitutionernas profession och det civila samhällets engagemang. Förvaltningens publika verksamheter innefattar Helsingborgs bibliotek, Helsingborgs museum och Dunkers kulturhus. Tillsammans stöds de av gemensamma verksamheter för kommunikation, administration, ekonomi och HR.

Helsingborgs museum är samtidsorienterat, aktuellt och angeläget. Vi arbetar med frågor om kulturarvets roll i en långsiktig samhällsutveckling och dess betydelse för social och miljömässig hållbarhet. Museet är knutet till Helsingborg men har hela nordvästra Skåne som verksamhetsområde. Med våra regionala uppdrag finns vi på många platser och når många.

Inom museets breda verksamhet ryms besöksmålen Fredriksdals friluftsmuseum och borgtornet Kärnan. Museet har omfattande arkiv, bibliotek, konst-, fotografi- och föremålssamlingar. Vi arbetar offensivt med kulturmiljö- och kulturlandskapsfrågor samt med förvaltning av stadens offentliga konst. Du kommer att tillhöra avdelningen Uppleva & Lära med våra duktiga förmedlare, pedagoger, producenter och tillsammans med entrévärdar och samordnare bli en del av vårt entréteam. 

Arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill arbeta som entrépersonal inom Helsingborgs museum. Du kommer att vara placerad inom Fredriksdal museer & trädgårdars publika avdelning eller i entrén i borgtornet Kärnan.

Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som alltid sätter besökaren i centrum.

Som entrépersonal möter du alla våra besökare på bästa möjliga sätt. Du säljer entrébiljetter, kulturkort och butiksvaror. Du informerar om verksamheten och tillgängliggör kulturen för besökarna. Entrén fungerar även som InfoPoint vilket innebär att du tillhandahåller enklare turistinformation och hjälper besökarna med vanliga frågor.

Anställningarna omfattar från ca 50- till 80 % tjänstgöringsgrad och arbetet innefattar såväl dags-, kvälls- och helgarbete. Anställningarna löper från april-maj till slutet av september. Det är viktigt att du kan arbeta under hela perioden. Vi har även behov av timanställda som kan hoppa in vid helger, lov, arrangemang och vid sjukdom under resten av året.  

Kvalifikationer
För att vara aktuell för våra entrétjänster så ser vi gärna att du har:


• gymnasiekompetens
• tidigare erfarenhet från serviceyrken inom turism- och besöksnäring eller annat som kan bedömas likvärdigt
• god datorvana, gärna med erfarenhet av boknings- eller biljettsystem
• kassavana
• god svenska och engelska i tal och skrift

Som entrépersonal krävs det att du kan bemöta alla våra besökare olika för att kunna ge alla lika möjligheter. Då Kärnan är en byggnad som på grund av sin ålder har strikta förhållningsregler för besökarna så är det viktigt att du på ett trevligt, men tydligt sätt kan kommunicera och sätta gränser.

För tjänsterna hos oss är det meriterande om du kan kommunicera på ett tredje språk. Din personlighet bör kännetecknas av att du är serviceinriktad och positiv samt att du har en förmåga och vilja att samarbeta och kommunicera med andra. För att kunna bemöta våra besökare utifrån deras förutsättningar så behöver du dessutom vara både lösningsfokuserad och initiativtagande Slutligen krävs det även att du är flexibel och stresstålig, då ingen dag är den andra lik.

Tycker du att arbetsuppgifterna verkar spännande och att kvalifikationerna är en beskrivning av dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss!

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. 

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2023-03-17

Anställningsform: Säsongsanställning och timanställning 

Omfattning: Deltid

Tillträdesdatum: våren 2023

Antal tjänster: 5 


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 5 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2023

Liknande jobb


Vikariat Kassamedarbetare 25 tim/vecka

Vikariat Kassamedarbetare 25 tim/vecka

15 november 2024

Spontanansökan/ youmper - Arninge

29 augusti 2024

SAP ABAP IS-U & CRM Developer

SAP ABAP IS-U & CRM Developer

13 november 2024