OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NAV har verksamhet inom vatten och avlopp, fjärrvärme, fiber, elnät, renhållning samt drift och underhåll av gator, parker och fritidsanläggningar i Nässjö kommun.
Verksamheten innefattar även utförande av mark- och anläggningsentreprenader. Vi har en oslagbar kompetens inom många skilda områden, vilket ger oss möjligheten att påverka. Vi är ca 140 medarbetare som får människors vardag att fungera utifrån visionen "Tillsammans skapar vi livskvalitet - med kunden i centrum och kommande generationer i tanken" och kärnvärdena serviceinriktade - långsiktiga -framåtriktade - effektiva. Läs gärna mer på www.nav.se.
Beskrivning
Entreprenadavdelningen arbetar med projekt från Nässjö kommun men också internt inom Nässjö Affärsverk AB. För att säkerställa kvalitet och ett gott genomförande av våra projekt behöver vi nu en entreprenadingenjör som är beredd att ta ett helhetsansvar för samordning av olika entreprenadprojekt inom VA, mark och anläggningsområdet.
Här är allas engagemang, delaktighet och ansvarstagande framgångsfaktorer för att vi tillsammans ska skapa en attraktiv kommun med livskvalitet för de som lever och verkar här. Både du och företaget ska utvecklas på ett framåtriktat och långsiktigt sätt. Mångfald är en naturlig del i vår verksamhet. Vi ser olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.
Som medarbetare på NAV kommer du till en trivsam arbetsplats med god laganda där vi tycker det är mycket viktigt med bra värderingar. Tillsammans skapar vi den stämning vi vill ha på vår arbetsplats. En lagom dos regler, sunt förnuft och en öppen dialog brukar vara en bra blandning för oss alla.
Arbetsuppgifter
Som entreprenadingenjör på NAV Entreprenad kommer du att ansvara för att planera och samordna projekt inom VA, mark och anläggningsområdet, göra anbudskalkyler inför planerade projekt. Du kommer att ha en viktig roll i att hantera projektets budget, tidsplan och kvalitet, samt säkerställa att projekten uppfyller kundens krav och förväntningar. Du är länken mellan produktionschef och platschefer/arbetsledning En viktig arbetsuppgift är administrativt med tidsplaner, projektplaner, dokumentation, ekonomisk uppföljning och som bollplank. Du rapporterar till produktionschef.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
- Planering, samordning och inköp tillsammans med Produktionschef, platschef och arbets-/driftledare.
- Dialog med kunder, leverantörer och underentreprenörer Arbeta med produktion-, tid och resursplanering.
- Uppföljning, rapportering och prognos av ekonomiska resultat.
- Vara delaktig i samt upprätta anbud och produktionskalkyler.
- Tillsammans med andra trevliga, engagerade och erfarna medarbetare skapar du rutiner och utvecklar verksamheten i enlighet med avdelningens verksamhetsplaner och mål.
Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning med teknisk inriktning eller utbildning och annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av planering/projektledning och samordning inom bygg- och anläggningsbranschen ses som meriterande. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom ritningsläsning, projektekonomi och entreprenadjuridik. Du kommunicerar och skriver väl på svenska samt innehar körkort klass B. Har du dessutom erfarenhet av AutoCAD, kalkylarbete, utbildning i BAS-P och BAS-U samt arbete på väg är detta meriterande.
För att lyckas i rollen har du en hög servicekänsla eftersom arbetet innebär mycket kontakter med medarbetare, beställare, projektörer, kunder, leverantörer och myndigheter, är strukturerad, självgående och ansvarstagande.
Villkor
Tjänsten inleds med en provanställning på sex månader. Urval sker löpande, rekryteringsprocessen innehåller personlighetstester, bakrundskontroll samt alkohol- och drogtest.