OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din roll:
Som Entreprenadingenjör bistår du vår organisation i våra projekt som vi genomför i hela södra Sverige (Småland, Kronoberg, Blekinge och Skåne). Du får arbeta brett och stöttar platschefer med bl.a. produktionsplanering, projektekonomi och kontraktsadministration. Du kommer även medverka vid inköp, delta på produktionsmöten, ha kontakt med beställarombud och hantera ekonomiska regleringar mot kund och underentreprenörer. Du arbetar för att utveckla goda och långsiktiga kundrelationer.
Du arbetar med insatser i tidiga skeden i projekten som kalkyler, anbudslämning, kontraktsadministration, planering samt andra aktiviteter mot marknaden såsom kundkontakter och inköp av material och underentreprenörer.
Dina uppgifter kommer också innebära att leda/delta i möten kopplat till projekt, så som startmöten, projekteringsmöten och löpande möten ute i produktionen. Du bidrar även till arbetet kring kvalité, miljö och arbetsmiljö.
Rollen innebär självständigt arbete, och det är viktigt att du hela tiden ser till organisationens behov av stöd.
Placeringsort kommer att vara någon av våra centrala orter i geografi syd, men eftersom våra projekt finns på lite olika orter så kommer rollen innebära vissa resor och en del övernattningar ibland.
Peab-koncernen är även mån om alla sina anställda medarbetare och det är viktigt för oss att du känner dig som en del av gemenskapen i bolaget. Hos oss får du också möjlighet att utvecklas som medarbetare genom Peabs interna utbildningar riktat till alla våra anställda.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som är bygg- och civilingenjör, alternativt har tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom längre arbetslivserfarenhet. Du har minst 2 års erfarenhet av en liknande roll alternativt från entreprenadverksamhet som arbetsledare, inköpare eller platschef.
Du ska ha praktiskt erfarenhet av prognosarbete, kalkyl och projektekonomi. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat med tidplaner och resurssättning. Det är önskvärt att du har en bakgrund inom produktion. Det är meriterande om du har erfarenhet inom drift- och underhåll av vägar.
Som person är du vetgirig, ambitiös och driven i dina arbetsuppgifter samt arbetar strukturerat och har ordning och reda.
Du har en nyfikenhet för tekniska lösningar och intresse för att tillgodogöra dig kunskaper.
Sist men inte minst söker vi en lagspelare som vill utveckla sina ledaregenskaper. Du har god administrativ förmåga och behärskar det svenska språket i både tal och skrift. För att trivas i rollen bör du tycka om att möta nya människor och du har en god social förmåga. Du är kommunikativ, engagerad, analytisk, lösningsfokuserad och har ett utpräglat affärssinne.
För tjänsten krävs körkort för personbil. Resor förekommer.
Kontaktuppgifter:
Ulf Stålborg, biträdande Arbetschef 073-337 36 14
Carl-Johan Laurell, biträdande Arbetschef 073-384 14 79
Susanne Reuter, HR-partner 072-533 35 99
Kontaktpersoner på detta företaget
Anki Säärelä, personalplanerare
026-54 61 13
Daniel Zetterberg, platschef
0733 33 94 61, 904 181 92
Anders Perols, bitr arbetschef
073-337 19 09
Erika Johansson, personal
0243-696 04
Tomas Säfström, arbetschef
0243-696 06, 0733-33 94 44
Per Östlund, arbetschef
026-54 61 29, 0733-37 19 53
Britta Häggström, Personalsamordnare
021-15 49 08
Stefan Ling, Arbetschef
021-15 49 05
Roger Patriksson, Platschef
0733-37 29 33
Annica Nilsson, personal
090-71 20 86, 0733-37 18 55