OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och bygg staden! Vi behöver bli fler och söker nu en entreprenadingenjör som kan bistå verksamheten i planering av genomförandet och som sedan ser resultatet under byggskedet.
Om tjänsten
Projektenheten ansvarar för kvalificerade byggledningstjänster, projektering och projektledning inom anläggningsområdet. Våra uppdrag kommer från interna beställare och består av nyexploatering av gator och parker samt ombyggnad av trafikanläggningar, konstruktionsbyggnader och parker i Örebro kommun. På enheten finns även mät- och GIS-kompetens. Vi strävar efter ett aktivt medarbetarskap vilket innebär att ta ansvar för helheten, att arbeta i team och att utveckla sin egen och kollegornas kompetens.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• stötta projektledare för Park, Gata och VA i planerings- och byggskedet
• självständigt driva entreprenaden och fatta vissa utförandemässiga och ekonomiska beslut
• ansvara för uppmätning, ekonomisk uppföljning och reglering mot entreprenör
• utföra kontroller och uppföljning utifrån ställda krav och standardiserade utföranden
• utföra och protokollföra besiktningar, leda och protokollföra byggmöten samt uppdatera i våra verksamhetssystem
• delta i planerings- och projekteringsstadiet med tekniska lösningar, kalkylering samt upphandlingar
• i arbetsuppgifterna kan det även komma att ingå handläggning av schaktremisser, bergvärmeremisser och nybyggnadskartor
Kompetenskrav
• akademisk utbildning så som civilingenjör/högskoleingenjör eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• arbetslivserfarenhet från anläggningsbranschen
• grundkunskaper i Office-paketet
• B-körkort
Du har lätt för att samarbeta med entreprenörer och kollegor med olika perspektiv och kompetenser och trivs både i en grupp och med att arbeta självständigt. Vi förväntar oss att du är drivande och har en tydligt leveransfokus samt som du kan tänka analytiskt och arbeta strukturerat. Du kan snabbt sätt dig in i nya områden och har förmågan att prioritera och ta egna initiativ. Du kan lösa problem och vara flexibel då förutsättningarna förändras. Du behärskar det svenska språket både i tal och i skrift på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övrig personal samt skriftligen dokumentera det som verksamheten kräver i våra system.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• BAS P/Bas U
• entreprenadjuridik
• erfarenhet av upphandling
• erfarenhet av kalkylering
• erfarenhet av att arbeta med Microsoft Project och Office 365
• erfarenhet av CAD
• erfarenhet av AMA
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning och vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse, vikariatet pågår under hela 2022
Antal tjänster: 2
Om arbetsplatsen
Som medarbetare på Tekniska förvaltningen bidrar du till att göra vardagen enklare för örebroarna. Vårt uppdrag är att säkra och utveckla en infrastruktur i framkant. Vi ansvarar för parker och gator, avfallshantering, vatten och avlopp samt kommunens fordon. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2 januari 2022.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67