OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Entreprenadinköpare inom bygg och mark kommer du att ha en central roll i vår organisation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära:
Om arbetsuppgifterna
Ansvar för Distrikt Öst och Väst: Du kommer att vara ansvarig för inköp och upphandling av entreprenadtjänster i dessa distrikt och se till att deras behov blir tillgodosedda.
Upphandling och Avtal: Du kommer att vara involverad i att skriva och utveckla avtal, samt att förhandla och upphandla tjänster med fokus på totalkostnad, kvalitet och miljö.
Underentreprenörer: Du kommer att hantera prekvalificeringsprocessen för potentiella leverantörer och godkänna underentreprenörer.
Dokumenthantering: Din roll kommer också att inkludera att se till att inköpsmallar och dokument är aktuella och används korrekt i upphandlingsprocessen.
Projektstöd: Du kommer att samarbeta nära med lokala projektledare och teamchefer för att förbereda och följa upp större projekt.
Inköpskompetens: Du förväntas bidra till att höja inköpskompetensen inom organisationen och aktivt delta i att kontinuerligt utveckla inköpsprocessen.
Du kommer att vara en del av ett samarbetsvilligt inköpsteam där du rapporterar till din närmaste chef och får stöd och vägledning från en erfaren kollega. Din arbetsplats kommer att vara i Bromma, och du kan förvänta dig regelbundna resor för att möta beställande chefer i ditt ansvarsområde.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start omgående och pågår i 6 månader
Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll bör du ha:
- En relevant inköpsutbildning och 2-3 års erfarenhet av entreprenadinköp inom bygg och/eller mark.
- Förmåga att identifiera och bedöma potentiella leverantörer samt att upprätta förfrågningsunderlag och entreprenadkontrakt.
- Goda kunskaper i Microsoft Office och förståelse för den ekonomiska påverkan av inköpsprocessen.
- Förmåga att kommunicera väl på svenska, både muntligt och skriftligt.
-Erfarenhet av arbete kopplat till de allmänna bestämmelserna AB+ABT+ABK för byggsektorn.
Om dig
Du är självgående, ansvarstagande och skicklig på att förhandla. Du är affärsmässig och har förmågan att tillämpa organisationens strategier för att nå uppsatta mål. Du trivs i en konsulterande roll med många kontakter och har en stark känsla för struktur och engagemang.
Om oss
Som inköpare hos oss bidrar du till att utveckla vår bransch på ett hållbart sätt genom att skapa avtal som också tar hänsyn till både arbetsmiljö och miljöfrågor. Att vi levererar tjänster med hög kvalitet till våra kunder ur alla perspektiv är en förutsättning för att vi ska behålla den starka positionen vi har på marknaden idag.
Vi erbjuder dig en trygg och välfungerande arbetsplats med kompetenta kollegor. Du kommer att vara en del av ett team där alla tar stort eget ansvar och levererar goda resultat med kvalitet. Stämningen är god, och här jobbar man både självständigt och i team. Din närmaste chef är en närvarande chef som stöttar där det behövs samtidigt som hen lämnar frihet under ansvar. Hos oss är det högt i tak, och du kommer att vara en del av ett team av trevliga och kompetenta kollegor!
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontakt
Har du problem med registreringen vänligen kontakta info@adecco.se
Har du frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se
Sökord
Entreprenadinköop, inköp, Byggsektorn, Mark, AB, ABT, ABK, Stockholm, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147