OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aticc Sweden är ett modernt konsult och rekryteringsföretag som brinner för individen. Vi tror till 100% att medarbetare lyckas bättre i sitt arbete om vi som arbetsgivare skapar en flexibel, rättvis och rolig plattform att verka på. Med vårt medarbetarägda företag så skapar vi tillsammans den plattformen. Läs mer på www.aticc. (http://www.ahlstrom-munksjo.com/)se
Just nu söker vi inköpare för stationer på heltid som likt oss trivs i en organisation med stor frihet. Du är kanske rätt person för oss?
Bakgrund
Vi söker en inköpare med erfarenhet inom stationsentreprenader som ska arbeta som konsult ute hos våra kunder.
Då vi stenhårt tror på rättvisa så har vi hoppat över alla överbetalda chefer som sladdar in halv tio på morgonen. Du rapporterar därmed direkt till dig själv! Men oroa dig inte, vi ingår alla i Aticc laget och hjälper varandra så fort det behövs.
- UppdragsbeskrivningRollen innebär ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare. Som inköpare driver du upphandlingsprocessen i de projekt du ansvarar över vilket inkluderar framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, förhandling och utvärdering samt tilldelning och arkivering. Du arbetar närmast dina projektgrupper, men har även stöd hos dina inköpskollegor. Du förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig.
Upphandlingar genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn. Vanliga entreprenadformer är ABT06 och AB04, och du behöver god kännedom om dessa.
Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.
- Skall- och börkrav för uppdraget:Skallkrav
- Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande)
- Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg-, verkstads-, elkraft-, energiindustri eller liknande.
- Minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling och LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare.
- Minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenad som inköpare.
- Flytande svenska och engelska muntligt och skriftligt.
Börkrav
- Erfarenhet av elkraft-/energibranchen.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- Affärsmässig
- Bra på att etablera relationer och samarbeta med många olika kontaktytor
- Serviceinriktad, kommunikativ och skapar förtroende
- Starkt eget driv och god förmåga att leverera lösningar på tid och med hög kvalitet