OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du expert på att bygga och vårda långvariga relationer med leverantörer? Har du gedigen erfarenhet av entreprenadinköp? Då kan detta vara din chans att anta en meningsfull och dynamisk roll i vår organisation!
Om tjänsten
Som vår nya entreprenadinköpare kommer du att vara en central del av vårt inköpsteam. Du kommer att fokusera på att förvärva underentreprenader och konsulttjänster, särskilt inom el- och kommunikationsnätsbyggnad och underhåll. Du hanterar varje del av inköpscykeln och strävar kontinuerligt efter att förbättra och optimera processen. Vårt slutgiltiga mål? Att skapa en solid och pålitlig bas av leverantörer som hjälper oss att uppnå våra strategiska mål.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
- genomföra avtal inköp, förhandling och upphandling avseende totalkostnad, kvalitet och miljö
- prekvalificeringsprocessen och godkännande av UE
- ansvara för att mallar och dokument är uppdaterade i upphandlingsprocessen
- bedriva aktiv förberedelse och uppföljning av större projekt tillsammans med lokala projektledare och teamchefer
- bedriva uppföljning av köpbeteende inom Eltels team och projekt
- stötta som samlande projektinköpare i utvalda projekt av konsult UE
- vara delaktig i att inköpskompetensen lyfts i bolaget och att inköpsprocessen ständigt utvecklas
Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- relevant gymnasial utbildning
- 2-5 års erfarenhet av att arbeta med inköp
- praktisk erfarenhet från bygg- och/eller anläggningsverksamhet i andra roller och erfarenhet från att arbeta ute i produktion är mycket meriterande
- kunnande och erfarenhet av de allmänna bestämmelserna AB+ABT+ABK för byggsektorn samt vana av upprättande av förfrågningsunderlag, entreprenadkontrakt och avtal
- förhandlingsvana
- behärskar svenska och engelska både i tal och skrift
- hög IT-mognad och van användare i MS Office
Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- driven och resultatorienterad
- fokus på mål och kvalitet
- motiveras av att utveckla korrekta och hållbara affärsrelationer med leverantörer
- kommunikativ och har hög integritet
- självständig individ men också en självklar teamspelare
Om Eltel
Eltel är en ledande leverantör av fälttjänster för el- och kommunikationsnät - infranät. Eltel hjälper sina kunder med design, planering, byggnation, installation och underhåll. Eltels lösningar lägger grunden för dagens uppkopplade samhälle och bidrar till en grönare omställning. Under 2020 hade Eltel Sverige en omsättning på 224,5 miljoner euro. I Sverige är Eltel 1 000 anställda med en nationell närvaro från Kiruna i norr till Malmö i söder. Eltel AB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm. Tjänsten som ska tillsättas är en tillsvidaretjänst på kontoret i Bromma. Du kommer att ingå i en central inköpsgrupp och rapporterar till Eltels Chef för Projektkontoret. Önskad start är så snart som möjligt.
Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras bäst vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20.
Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.