Entreprenadinköpare till energisektorn, Stockholm

Entreprenadinköpare till energisektorn, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden söker nu en inköpare. Ditt uppdrag består av att bidra till deras utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar genom att driva upphandling av entreprenadprojekt. Du kommer att vara en del av deras inköpsteam och tillhöra den inköpsenhet som ansvarar för upphandling större entreprenadprojekt för Ledningar i transmissionsnätet.

Uppdragsbeskrivning

Rollen innebär ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare. Som inköpare driver du upphandlingsprocessen i de projekt du ansvarar över vilket inkluderar framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, förhandling och utvärdering samt tilldelning och arkivering.

Du arbetar närmast dina projektgrupper, men har även stöd hos dina inköpskollegor. Du förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig.

Upphandlingarna genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn. Vanliga entreprenadformer är ABT06 och AB04, och du behöver god kännedom om dessa.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande)
- Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg-, verkstads-, elkraft-, energiindustri eller liknande.
- Minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling och LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare.
- Minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenad som inköpare (ABT, AB04).
- Flytande svenska och engelska muntligt och skriftligt.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet av elkraft-/energibranschen

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- Affärsmässig
- Bra på att etablera relationer och samarbeta med många olika kontaktytor
- Serviceinriktad, kommunikativ och skapar förtroende
- Starkt eget driv och god förmåga att leverera lösningar på tid och med hög kvalitet


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 6 september 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

8 januari 2025

Upphandlare

Upphandlare

8 januari 2025

Operativ upphandlare av tekniska konsulter, Solna stad

Operativ upphandlare av tekniska konsulter, Solna stad

23 december 2024

Upphandlingssamordnare, Solna stad

Upphandlingssamordnare, Solna stad

23 december 2024