Entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Inköpsenheten är organiserad under kommunstyrelsen och har uppdraget att driva och samordna kommunens samlade upphandlings- och inköpsarbete. Enheten ska utveckla och formera kommunens inköpsprocess som ska präglas av samverkan, goda affärer, struktur och effektivitet med fokus på verksamhetsnytta. Vårt uppdraget innebär att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader, samt att förvalta ingångna avtal och möjliggöra effektiva inköp. I detta ingår även att stödja kommunens verksamheter och de kommunala bolagen med kvalificerad rådgivning och utbildning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal. Inköpsenheten består av fem upphandlare, en e-handelsadministratör, en avtalscontroller samt en inköpsstrateg.
Då en av våra kollegor nu går vidare till ny position söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta resa mot att bli en av Sveriges bästa inköpsenheter!

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår att planera och genomföra entreprenadupphandlingar samt ansvara för de ingångna avtalen ihop med berörda verksamheter och bolag. Du drivs av att göra goda affärer i samverkan med näringslivet i enlighet med de möjligheter som lagen ger. Du skapar och vidmakthåller en konstruktiv dialog med den interna organisationen och fångar upp upphandlingsbehoven i ett tidigt skede. I din roll som upphandlare arbetar du aktivt med att söka samordnings- och utvecklingsmöjligheter i dina affärer.
Tillsammans med kollegor utarbetar du och följer upp strategier och planer samt driver utveckling av verksamheten mot uppsatta mål. Med dina kunskaper, erfarenheter och idéer utvecklar du affärer, processer och arbetssätt och du arbetar med ständiga förbättringar. Omvärldsbevakning inom inköpsområdet samt utvecklande dialog med näringslivet är en naturlig del av arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om strategiskt inköpsarbete och är väl förtrogen med lagstiftningen inom offentlig upphandling samt har god kunskap om AMA, AB04/ABT06 och ABK09. Erfarenhet från entreprenadupphandlingar från såväl privat som offentlig sektor är meriterande.

Du är kommunikativ och vi förväntar oss att du kan och vill utvecklas inom ditt område och att du sporras av höga målsättningar. I uppdraget ingår många kontaktytor som ställer krav på gott samarbete och en god förmåga att bygga och underhålla relationer. För att lyckas är du analytisk och strukturerad. Du arbetar självständigt och med hög integritet och initiativrikedom driver du upphandlingsprocessen enligt uppsatt tidplan. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

Du vill ha roligt på jobbet och bidrar till ett gott arbetsklimat genom att vara lyhörd och ödmjuk. Du är strategisk och ser helhetslösningar. Du trivs i en ledande roll, agerar lösningsinriktat och tar ansvar för att slutföra dina uppdrag i tid. Du är drivs av att göra resultat och goda affärer med fokus på nytta i verksamheten och är en god ambassadör för kommunen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då uppdraget innehåller resor är körkort för bil ett krav.

Om du har vad som krävs och har en stark drivkraft för utveckling, samarbete och förnyelse så är du rätt person för oss. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Nilsson
0320-21 74 27
Anette Jansson
0320-21 80 77
Lena Johansson
0320-21 70 40
Robert Stjernström
0320-21 70 66
Administrativ chef Lena Ehrnlund
0320-21 70 03
SACO Anette Jansson
0320-21 80 77
Vision Lena Johansson
0320-21 70 40
Chef IT-service Thomas Hellberg
0320-21 70 30
Serviceledare Maricel Alvarez
0320-21 80 04
Personalchef Christer Nilsson
0320-21 74 27

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 40 51180 KINNA
None

Postadress

None
Kinna, 51180

Liknande jobb


Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

Upphandlingskonsult sökes till uppdrag i Stockholm!

17 december 2024

17 december 2024

17 december 2024