Entreprenadupphandlare

Entreprenadupphandlare

Arbetsbeskrivning

Entreprenadupphandlare med bred kompetens som söker nya utmaningar

 

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort.

Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till påverkan och beslut. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet. Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare, hälsa, distansarbete, välbefinnande och teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet. Nu söker vi en person med erfarenhet inom entreprenadupphandling till teamet då en kollega går vidare i organisationen.

Arbetsuppgifter

Upphandlingsenheten är centralt placerad i kommunstyrelsen och arbetar med samtliga förvaltningar. Enheten består av en upphandlingschef, fem upphandlare, en inköpsadministratör och en e-handelssamordnare som arbetar med elektronisk handel.

Som entreprenadupphandlare i Håbo kommun arbetar du med att genomföra entreprenad och konsult upphandlingar inom olika områden men även andra typer av upphandlingar kan förekomma. Du kommer också att arbeta med förbättringar och med att utbilda, ge råd och stöd och informera internt i kommunen men även ut mot det lokala näringslivet. Enheten arbetar strategiskt och fokuserar på att alltid förbättra våra processer.

Kommunen arbetar aktivt med e-handel och fick Visma Proceedos hållbarhetspris 2015.

Kommunen använder idag upphandlingssystemet Kommers eLite. Vi är också medlemmar i nätverket NOFI (Norrorts offentliga inköpare) och Uppsam.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som entreprenadupphandlare.



Du ska ha yrkeshögskoleutbildning med inriktning strategisk inköp/upphandling, högskoleutbildning som offentlig upphandlare eller relevant akademisk examen, alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du ska även ha erfarenhet av arbete med upphandling och inköp, gärna inom offentlig verksamhet eller offentliga bolag. Vana att tolka regler och juridik ses som meriterande samt att du ska ha praktisk erfarenhet av arbete med LOU.

För att lyckas i rollen som upphandlare hos oss är det viktigt att du har ett stort intresse för upphandling, utveckling och förändring. I din roll som upphandlare förväntas du arbeta självständigt men du bidrar gärna till verksamhetens och dina kollegors utveckling genom att dela med dig av din kompetens och erfarenhet. För att nå enhetens gemensamma mål är du en engagerad kollega som samarbetar väl med andra. I rollen är det viktigt att du är kontaktskapande och utåtriktad som person.

Vill du vara med på vår resa och bidra till Håbo Kommuns utveckling?

Välkommen med din ansökan!

 

Mikael Mortensen

t.f Upphandlingschef

 

 

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Sysselsättningsgrad
Heltid

Lön
Individuell lönesättning

 

 

 Sista ansökningsdag

2022-08-19
Skicka din ansökan så snart som möjligt då vi kommer att utföra intervjuer fortlöpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och platsannonsleverantörer!

Håbo kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson

Mikael Mortensen

t.f Upphandlingschef

Mobil 070 641 3800

Mikael.Mortensen@habo.se





Om Håbo kommun


Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vi är 22 000 invånare och fortsätter att växa. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. I Håbo kommun har vi även en intern närhet som ger medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. Här har du möjlighet att vara delaktig i förändrings- och utvecklingsarbetet.

Vi är ca 1 600 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar miljö, hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är några viktiga ingredienser i det arbetet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jukka Taipale
0157-430120
Vision Jeanette Fältskog-Aho
0157-430000
Akademikeralliansen SSR Mikael Kjelleros Enrell
0157-430000
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-430000
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-430000
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-430030
IT-chef Mikael Brandfors
0157-43 00 60
Utrednings- och strategichef Ingrid Larsson
0157-43 00 30
Akademikerförbundet SSR Mikael Kjelleros Endrell
0157-43 00 00
Vision Rose-Marie Fältskog
0157-43 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Besöksadress

Utrednings-occh stategiavdelningen
Flen

Postadress

Sveavägen 1
Flen, 64281

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024