OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skellefteå är en hållbar plats som tar ansvar för framtida generationer. Här finns en drivkraft och vilja att ständigt utvecklas och vi gör det med respekt för vår miljö, våra människor och våra tillgångar. Det händer mycket i Skellefteå och kommunen växer sig allt större. Här ska många fler människor leva och bo och just nu pågår arbetet för att möta utvecklingen. I denna händelserika tid med stora affärer och möjligheter att göra skillnad har det knappast varit mer spännande att arbeta inom Skellefteå kommun.
Inköpsenheten har det övergripande ansvaret för kommunens upphandlingar och inköpsfrågor. Kommunens inköp av varor, tjänster och entreprenader spänner över ett brett register och uppgår till cirka 2 miljarder kronor per år. Enheten ansvarar för att göra affärer för kommunens alla verksamheter med god totalekonomi. Vi arbetar i nära samarbete både med beställare och som entreprenadupphandlare har du ett nära samarbete med fastighets- och samhällsbyggnadsavdelningarnas projektorganisationer. Vi verkar för att kommunen ska nyttja konkurrensmöjligheter och behandla anbud och leverantörer professionellt.
Vi söker nu en erfaren entreprenadupphandlare till vårt team som kan fortsätta utveckla kommunens inköpsförmåga och bidra till ökad hållbarhet inom offentlig sektor och i Skellefteå. Du kommer att ha en betydelsefull roll i kommunens infrastruktur- och investeringsprojekt.
Tveka inte att skicka in din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som entreprenadupphandlare ingår att genomföra förvaltningsövergripande entreprenadupphandlingar samt ett urval av varu- och tjänsteupphandlingar inom skilda områden samt att kvalitetssäkra förvaltningsspecifika upphandlingar. Detta genom råd och stöd till förvaltningar och kommunala bolag. Du kommer att få ansvar för ett antal upphandlingsområden där entreprenader är den huvudsakliga.
Avtalsuppföljning och E-handel är andra naturliga inslag i arbetsuppgifterna. En stor del av arbetet utgörs av att arbeta självständigt med upphandlingar i projektform i samarbete med en referensgrupp av beställare på förvaltningarna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen, gärna från entreprenadsidan och har god kunskap om bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser AMA AF, AB 04, ABT 06, ABK 09 och ABFF 15. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar i offentlig sektor samt kunskaper om lagen om offentlig upphandling. Har du arbetat som upphandlare, inköpare, byggprojektledare eller liknande roller från bygg- och anläggningsbranschen ses det som också som meriterande.
Som entreprenadupphandlade brinner du för att göra goda affärer och trivs med att arbeta mot tydliga deadlines. Du är strukturerad, driven och kan snabbt ställa om när förutsättningarna ändras. Personlig mognad ser vi som en viktig egenskap då rollen ställer höga krav på din förmåga att samarbeta samt skapa och upprätthålla goda relationer.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00